کد خبر: 879 A

فیلم ایرانی بین ده فیلم برتر جهان

فیلم ایرانی بین ده فیلم برتر جهان

فیلم سینمایی «طبل» به کارگردانی کیوان کریمی به نمایندگی از سینمای ایران در میان 10 فیلم برتر سینمای جهان در سال 2016 قرار گرفت.

ایران‌آرت: فیلم سینمایی «طبل» به کارگردانی کیوان کریمی به نمایندگی از سینمای ایران در میان 10 فیلم برتر سینمای جهان در سال 2016 قرار گرفت. 

به گزارش آنا، فیلم سینمایی «طبل» نخستین ساخته بلند کیوان کریمی به نمایندگی از سینمای ایران، از نگاه سینماگران، نویسندگان، منتقدان و روزنامه‌نگاران مطرح سینمای جهان از جمله؛ ژان میشل فرودون، جولیانو وچیلینی، جونا نازارو، رافائل میل، فدریکو روسین، جان کارلو مارچینی، مارک جوستی، جوآنا برانکا، کریستینا پیچینو، جولیانا موشو، ژوسف سیدا، ماتسینو مونتیناری، آلبرتو مومو، توماس مارتینلی و .. میان 10 فیلم برتر سینمای جهان در سال 2016 قرار گرفت.

فیلم سینمایی «طبل» در نخستین نمایش بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی «هفته منتقدان» در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در کشور ایتالیا به نمایش درآمد و مورد استقبال خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و منتقدان سینمایی جهان قرار گرفت و نقدهای مختلفی در رسانه‌های بین‌المللی از جمله؛ وبسایت روزنامه ایتالیایی مانیفست، لوموند فرانسه، نشریه آمریکایی «هافینگتن پست»، روزنامه ایتالیایی «مانیفستو»، وبسایت اتحادیه ملی منتقدین سینمای ایتالیا، ژان میشل فرودون، منتقد فرانسوی و سردبیر سابق مجله‌ معتبر «کایه دو سینما»، «مارکو رامانگا» در سایت سینمایی «سینه لپسوس» و چندین منتقد و نویسنده سینمایی دیگر در مورد آن نوشته شد.

«طبل» در دومین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی سینمای کُردی در چهارمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم دهوک و همچنین در بخش رقابتی سینمای جهانِ نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه به نمایش درآمد و از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره، دیپلم افتخار بهترین مدیر تصویربرداری به امین جعفری برای فیلمبرداری این فیلم به کارگردانی کیوان کریمی اهدا شد.

این فیلم در آخرین حضور بین‌المللی خود در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های برتر 2016 اروپایی در کنار آثار کارگردانان مطرح اروپایی و همچنین در جشنواره بین‌المللی فیلم «ناپولی» در کشور ایتالیا به نمایش درآمد.

فیلم «طبل» به دلیل اینکه تهیه‌کننده آن اروپایی است، در جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های برتر» 2016 اروپایی حضور داشت. این جشنواره توسط انجمن فیلم «سکانوراما» و با حضور آثار کارگردانان مطرح اروپایی همه ساله در چهار شهر بزرگ کشور لیتوانی برگزار می‌شود.

این فیلم همچنین در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم حقوق بشر ژنو در سویس به نمایش درمی‌آید که سالیانه فقط هشت فیلم را برای بخش رقابتی انتخاب می‌کند. این دوره از جشنواره فیلم حقوق بشر در روزهای 20 تا 29 اسفند ماه امسال (10 تا 19 مارس 2017) برگزار می‌شود.

 

جهان درآمد رسانه سینمای ایران سینمای جهان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین