کد خبر: 26163 A

نابغه شدن دختری که پدرش او را "ابله" می‌نامید / عکس

نابغه شدن دختری که پدرش او را "ابله" می‌نامید / عکس

سه دهه پس از اولین حضور قهرمان داستان رولد دال در کتاب‌های کودکان، تصویرگر و دوست او، کوئنتین بلیک، زندگی حال حاضر او را تصور کرده است.

ایران آرت: کوئنتین بلیک، تصویرگر انگلیسی که بیش از همه برای تصویرگری کتاب‌های رولد دال مشهور است، «ماتیلدا»ی رولد دال را برای نسخه جدیدی از کتاب، ۳۰ سال پس از اولین انتشار آن تصویر کرده است.

به گزارش ایبنا به نقل از بوکسلر، انتشارات پافین این نسخه جدید را با تصویری از ماتیلدا روی جلد که حالا بزرگ شده منتشر خواهد کرد. ماتیلدایی که حالا یک اخترفیزیکدان و مدیر اجرایی کتابخانه بریتانیا است.

بلیک گفت: «تصورات بامزه‌ای از این داشتم که آن دختر کوچولو که حالا بزرگ شده ممکن است در حال انجام چه کاری باشد. از آنجایی که به عنوان یک بچه کوچک، ماتیلدا در کارهای بسیاری استعداد داشت، تصور آن کار خیلی سختی نبود. تصویرگری ماتیلدا یک تجربه فوق‌العاده بود. دیدن دوباره او بعد از این همه سال واقعا لذت‌بخش بود.»

Untitled-1(4)

کارمن مک‌کولو، ویراستار رولد دال در پافین گفت: «ماتیلدا با روح نترس و مغز فوق‌العاده، مثل ۳۰ سال قبل برای بچه‌ها و بزرگسالان الهام‌بخش است. به عنوان یک طرفدار طولانی‌مدت، بسیار از انتشار نسخه جدید این کتاب محبوب هیجان‌زده‌ام که ماتیلدا را برای یک نسل کاملا جدید از خوانندگان تصویر می‌کند.»

در خلاصه داستان «ماتیلدا» آمده است: ماتیلدا دختر کوچکی است که مورد توجه خانواده و والدینش نیست. پدرش او را یک ابله می‌داند. ماتیلدا هم برای انتقام از پدرش دست به چه کارها که نمی‌زند! 

ماتیلدا که اولین بار در اول اکتبر ۱۹۸۸ منتشر شد، آخرین اثر عمده دال در طول زندگی‌اش است که از پرفروش‌ترین داستان‌های دنیاست و به گفته پافین ۱۷ میلیون نسخه از آن در دنیا منتشر شده است.

نسخه جدید ماتیلدا ۴ اکتبر منتشر خواهد شد.

کتاب رمان کتاب کودک ماتیلدا رولد دال رمان ماتیلدا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین