کد خبر: 31095 A

پرفروش‌ترین رمان‌های کل جهان

پرفروش‌ترین رمان‌های کل جهان

کتابخوانی و مطالعه اگرچه امروز در ایران تا حد زیادی کمرنگ شده اما ایرانیان از زمان‌های بسیار دور ید طولایی در کتابخوانی بخصوص شاهنامه‌خوانی و مطالعه اشعار مولانا، دیوان حافظ شیرازی، سعدی و کتاب‌های عرفانی همچون تذکره‌الاولیا و الهی‌نامه داشته‌اند.

ایران آرت: علاقه به ادب در خون ما ایرانی‌ها سرشته شده و اثر آن را امروزه نیز در قیل و قال زندگی روزمره به وضوح می‌توان دید، آن جا که در دوراهی‌های زندگی و توام با باور عمیق دینی و استعانت از پروردگار، با گرفتن فال حافظ سعی می‌کنیم به یقین قلبی برای تصمیم‌گیری درست برسیم.

شکی نیست این چنین کتاب‌هایی در فهرست محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ ایران جایگاه ویژه‌ای دارند اما اگر مشتاق هستید با سلیقه جهانی در انتخاب کتاب آشنا شوید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های کل دوران که کتاب‌خوان‌های بیشتری را به خود جذب کرده‌اند، بپردازیم.

به گزارش ایسنا، کتاب‌های مذهبی و سیاسی که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها هستند در این مقاله ذکر نشده و با نگاهی اجمالی به لیست متوجه می‌شوید که کتاب‌های رمان در صدر پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند!

 ۱ داستان دو شهر

تعداد فروش: ۲۰۰ میلیون نسخه

نویسنده: چارلز دیکنز

سال انتشار: ۱۸۵۹

این رمان که داستان آن قبل از انقلاب فرانسه آغاز شده و در طول آن رخ می‌دهد یکی از بهترین آثار ادبیاتی جهان محسوب می‌شود.

داستان دو شهر نسبت به سایر کتاب‌های دیکنز کوتاه‌تر بوده و فضای تاریک و غمگینی دارد. این کتاب دارای سه فصل اصلی به نام‌های زندگی دوباره، ریسمان طلایی و مسیر طوفان می‌باشد.

لازم به ذکر است اجباری بودن مطالعه این کتاب در مقطع دبیرستان برخی کشورها در فروش بی‌نظیر آن بی‌تاثیر نبوده است.

۲ ارباب حلقه ها

تعداد فروش: ۱۵۰ میلیون نسخه

نویسنده: جی.آر.آر تالکین

سال انتشار: ۱۹۵۴

رمان فانتزی ارباب حلقه‌ها از بهترین کتاب‌های فانتزی حماسی کل دوران است که در سه کتاب یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه منتشر شده است.

تالکین با خلق سرزمین و شخصیت‌های خیالی در کتاب‌هایش، الهام‌بخش نویسندگان پس از خود در این زمینه بوده و به دلیل محبوبیت فوق‌العاده این سری کتاب‌ها، تاکنون فیلم‌ها، نمایش‌ها، آثار هنری، موسیقی و بازی‌های ویدئویی متعددی از آن‌ها ساخته شده است.

۳  شازده کوچولو

تعداد فروش: ۱۴۰ میلیون نسخه

نویسنده: آنتوان دو سنت اگزوپری

سال انتشار: ۱۹۴۳

این کتاب ارزشمند از بهترین کتاب‌های فرانسوی کلاسیک است که تاکنون به ۳۰۰ زبان و گویش مختلف در جهان ترجمه شده است.

شازده کوچولو با بیان زیبا از مخاطرات بزرگ شدن آدم‌ها سخن می‌گوید و به شرح حوادثی می‌پردازد که پسربچه‌ای با احساس، هنگام سفر به نقاط مختلف جهان با آن روبه‌رو می‌شود.

۴  هری پاتر و سنگ جادو

تعداد فروش: ۱۲۰ میلیون نسخه

نویسنده: جی.کی رولینگ

سال انتشار: ۱۹۹۷

رولینگ بی‌شک یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر است که به شیوه شگفت‌انگیزی به خلق افسانه‌های شجاعت و جادوگری در یک مدرسه به نام هاگوارتز پرداخته است.

مجموعه کتاب‌های هری پاتر در ۷ جلد به چاپ رسیده و فیلم‌های ساخته شده براساس این رمان حدود ۷.۷ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته است.

هری پاتر و سنگ جادو اولین قسمت از این سری کتاب‌ها می باشد که نه تنها کودکان، بلکه بزرگسالان را نیز به سفری هیجان‌انگیز در سرزمین سحر و جادو دعوت می‌کند.

۵  هابیت

تعداد فروش: ۱۰۰ میلیون نسخه

نویسنده: جی.آر.آر تالکین

سال انتشار: ۱۹۳۷

این رمان فانتزی که ۱۷ سال قبل از ارباب حلقه‌ها به رشته تحریر درآمده پیش درآمد جالبی از ارباب حلقه‌ها می‌باشد.

داستان درباره ماجراجویی هابیتی به اسم "بیلبو بگینز" است که با اصرار جادوگری به نام "گاندلف" به دنبال گنجی که توسط اژدهای اسماگ محافظت می‌شود خانه‌اش را رها کرده و در طول سفر با مخاطرات زیادی مواجه شده و حلقه شیطانی را پیدا می‌کند.

۶  آلیس در سرزمین عجایب

تعداد فروش: ۱۰۰ میلیون نسخه

نویسنده: لوئیس کارول

سال انتشار: ۱۸۶۵

آلیس در سرزمین عجایب یکی از بهترین کتاب‌های ادبیات کودکان است که روایتگر سفر دختری به نام آلیس به سرزمین‌های خیالی می‌باشد.

کارول در این کتاب به زبان ساده به بیان مفاهیم عمیق فلسفی و روانشناختی پرداخته است و داستان غنی و صحنه‌های لطیف این داستان، الهام‌بخش هنرمندان در عرصه‌های مختلف فیلم، انیمیشن، نقاشی و موسیقی بوده است.

۷  رویای اتاق سرخ

تعداد فروش: ۱۰۰ میلیون نسخه

نویسنده: کائو ژوکین

سال انتشار: ۱۷۵۴

این رمان که در چین به نام "داستان سنگ" نیز به شهرت رسیده یکی از چهار کتاب کلاسیک مشهور چینی می‌باشد که با تم عاشقانه به داستان دو خانواده ثروتمند چینی در دوران طلایی سلطنت چین و چگونگی ضعیف شدن آن‌ها و سقوط سلسله چینگ می‌پردازد.

در کشور چین جایگاه والایی برای این کتاب قائل شده‌اند و آن را هم سنگ آثار شکسپیر توصیف کرده‌اند.

 ۸ و سپس هیچکس نبود

تعداد فروش: ۱۰۰ میلیون نسخه

نویسنده: آگاتا کریستی

سال انتشار: ۱۹۳۹

آگاتا کریستی از نویسندگان شهیر در ژانر معمایی است که خلق ۶۶ رمان و حدود ۱۴ مجموعه داستان کوتاه از جمله "و سپس هیچکس نبود" را در کارنامه هنری خود دارد و اغلب آن‌ها در قالب فیلم و سریال به نمایش درآمده است.

این کتاب داستان افرادی را بیان می‌کند که به عنوان مهمانان آخر هفته یک میلیونر عجیب دعوت شده‌اند در حالی که هیچیک او را نمی‌شناسند و ماجرای رمزآلودی که در ادامه برای آن‌ها رخ می‌دهد اوج هنر نویسندگی کریستی را به نمایش می‌گذارد

 

جی کی رولینگ چارلز دیکنز آگاتا کریستی جی.آر.آر تالکین آنتوان دو سنت اگزوپری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین