کد خبر: 31399 A

پیشنهادهای ادبی انی پرو برای مقابله با بحران آب‌وهوا

پیشنهادهای ادبی انی پرو برای مقابله با بحران آب‌وهوا

نویسنده مشهور آمریکایی کتاب‌هایی را برای مقابله با بحران تغییرات آب‌وهوا معرفی کرده است.

ایران آرت: انی پرو، نویسنده مشهور آمریکایی و برنده جایزه‌های متعدد ادبی از کتاب‌های مورد علاقه‌اش سخن می‌گوید که به ما کمک می‌کند درک بهتری از بحران تغییرات آب‌وهوا داشته باشیم. او امیدوار است این کتاب‌ها الهام‌بخش همه مردم جهان برای اصلاح این شرایط باشد.

به گزارش ایسنا، پرو در مصاحبه‌ای که با گاردین داشته می‌گوید: امروزه در دورانی به سر می‌بریم که همواره با وقایع پایان‌ناپذیری ازجمله آتش‌سوزی، سیل، بالا آمدن سطح آب اقیانوس‌ها،‌ طوفان‌های مخرب، رشد جلبک‌های دریایی سمی و خشکسالی‌های بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کنیم. کلمه "بی‌سابقه" به خوبی گویای وضعیت کنونی است. در حال حاضر به تشریح معنای دقیق "تغییرات آب‌وهوا" و چگونگی  بهبود آن نیازمندیم.

کتاب "تغییرکنندگان آب‌وهوا" نوشته "تیم فلانری" نویسنده استرالیایی که در سال ۲۰۰۵ منتشر شده توضیحی واضح و قابل درک از معنای "تغییرات آب‌وهوا" ‌می‌دهد. او در این کتاب از تاریخچه این تغییرات و وقایعی که ممکن است در آینده اتفاق بیفتند سخن گفته است.

کتاب "سیل خواهد آمد" اثر "جف گودل" در نشان دادن راه حل‌های پیچیده فائق آمدن بر مشکلات آب‌وهوایی مناطقی همچون ساحل میامی، ‌آلاسکا، نیویورک،‌ ونیز و جزایر دوردستی که ساکنانش جایی برای رفتن ندارند،‌ بسیار موفق بوده است.

 کتاب "آشفتگی عظیم" نوشته "آمیتاو گوش" اثری غنی و پویاست.

"نهنگ و ابرکامپیوتر" نوشته "چارلز ولفورس" نگاهی به دو گروه مجزا از کارشناسان علمی از دانشگاه‌های سراسر جهان و شکارچیان نهنگ محلی دارد.

کتاب "پایان دنیا" ‌اثر "پیتر برن" مروری کنایه‌آمیز بر انقراض گونه‌های اخیر زمین است.

انی پرو توانست در سال ۱۹۹۳ جایزه "ملی کتاب" و در سال ۱۹۹۴ جایزه ادبی "پولیتزر" را کسب کند. از جمله داستان‌های او می‌توان به "کوهستان بروکبک" اشاره کرد که فیلم اقتباس‌شده از آن توانست سه جایزه اسکار را از آن خود کند.

آب و هوا نویسنده زن گاردین نویسنده نویسنده مشهور خانم نویسنده انی پرو بحران تغییرات آب و هوا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین