کد خبر: 3423 A

بنشینیم به تماشای زیباترین کتابخانه‌های جهان

بنشینیم به تماشای زیباترین کتابخانه‌های جهان

معماری پرشگفتی کتابخانه‌ها، فضای عمومی آن‌ها را به معابدی ادبی تبدیل کرده و این‌که حجم عظیمی از اطلاعات و دانش زیر انگشتان‌تان می‌لغزد، تاثیر عجیبی روی ذهن ناخودآگاه‌ شما می‌گذارد.

ایران آرت: برای دیدن زیبایی این کتابخانه‌های تاریخی به کارت عضویت نیازی ندارید؛ تنها کافی است به عکس‌های ۳۶۰ درجه «توماس شیف» از این ساختمان‌های پرابهت نگاه کنید.

«هافینگتون پست» نوشت: اگر به صورت حرفه‌ای هم مطالعه نمی‌کنید، به احتمال زیاد ورود به دنیای جادویی کتابخانه‌ها برایتان جذاب است. شاید بار سکوتی که بر فضای این ساختمان‌ها می‌پیچد و صدای ورق زدن و کوچک‌ترین نجواها را سنگین‌تر می‌کند، یکی از علت‌های تأثیرگذاری کتابخانه‌های بزرگ باشد.

 

انجمن تاریخ کتابخانه پنسیلوانیا، فیلادلفیا

 

معماری پرشگفتی کتابخانه‌ها، فضای عمومی آن‌ها را به معابدی ادبی تبدیل کرده و این‌که حجم عظیمی از اطلاعات و دانش زیر انگشتان‌تان می‌لغزد، تاثیر عجیبی روی ذهن ناخودآگاه‌ شما می‌گذارد.

 

کتابخانه انجمن ادبی بوستون

 

«توماس آر. شیف» عکاسی است که با تصاویر بی‌نظیر خود شما را به دیدن کتابخانه‌های مشهور آمریکا دعوت می‌کند. او در مجموعه «نمایشگاه کتابخانه‌ها» تعدادی عکس ۳۶۰ درجه (پانوراما) از فضای داخلی و خارجی برخی از کتابخانه‌های آمریکا را به ثبت رسانده است.

 

کتابخانه «جورج پیبادی»، بالتیمور

 

«شیف» همان عکاسی است که پیش‌تر تصاویری را از خانه‌های مدرن و سقف کلیساهای بزرگ تهیه کرده بود. او حالا مجموعه‌ای از ۳۸ کتابخانه از جمله کتابخانه مونتیسلوی «توماس جفرسون» و کتابخانه دست‌نوشته‌ها و آثار نایاب «بینیک» ییل آمریکا تهیه کرده است.

 

کتابخانه حقوق، دس موینس

 

این عکس‌ها زمانی گرفته شده که کتابخانه‌ها هنوز برای ورود عموم آزاد نبوده و به همین علت تعداد کمی از افراد در آن‌ها حضور دارند.

 

مرکز روزنامه‌ها و نشریات کتابخانه عمومی سان فرانسیسکو

 

این عکس‌ها در کنار هم، تاریخچه‌ای تصویری از کتابخانه‌های آمریکا را نمایان می‌کنند. علاوه بر این، تغییر نمای داخلی و خارجی کتابخانه‌های این کشور در دوره‌های مختلف نیز در این عکس‌ها دیده می‌شود. برای مثال، تا پیش از اواخر قرن هجدهم، کتابخانه‌ها مکانی ویژه قشر تحصیل‌کرده بودند، اما با بازگشایی کتابخانه «بنجامین فرانکلین» در سال ۱۷۹۰ به عنوان اولین کتابخانه‌ای که آثارش را قرض می‌داد، درِ کتابخانه‌ها برای عموم باز شد.

 

کتابخانه «جویی و ریکا مانسوئتو»، دانشگاه شیکاگو

 

کتابخانه عمومی «لینکلن»،‌ ایلینویز

ایسنا

حقوق ذهن عکاسی معماری کتابخانه معماری کتابخانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین