کد خبر: 35178 A

اعلام میزان فروش و درآمد نمایشگاه کتاب تهران

اعلام میزان فروش و درآمد نمایشگاه کتاب تهران

قائم مقام نمایشگاه کتاب از فروش ۹۹ میلیارد تومانی کتاب و درآمد بیش از ۸ میلیارد تومانی نمایشگاه در این رویداد فرهنگی خبر داد.

ایران آرت: قادر آشنا قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پیش از ظهر امروز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه در نشست خبری که در محل نمایشگاه کتاب برگزار شد، با اشاره به اینکه گستردگی نمایشگاه کتاب تهران باعث شده این رویداد نقاط قوت و ضعف زیادی داشته باشد و با اذعان به اینکه این رویداد نسبت به دوره‌های قبلی بهتر برگزار شد، گفت: امسال فضای خوبی را در برگزاری نمایشگاه شاهد بودیم به طوری که ۳۶۰ برنامه متنوع فرهنگی در نمایشگاه انجام شد. در حوزه بین المللی نیز اتفاقات ارزنده‌ای رخ داد از جمله اینکه با دو کشور عراق و یونان تفاهم نامه تبادل غرفه رایگان برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب امضا کردیم و با مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز با حضور رایزن فرهنگی آلمان در ایران درباره تسهیل شرایط صدور ویزا و حضور ناشران ایرانی در این رویداد مذاکره شد و قول همکاری خوب در این زمینه به ما داده شد.

آشنا افزود: همچنین سیاست‌های حضور ایران در عرصه نشر بین الملل از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همزمان با حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب به ایشان توضیح داده شد. بر این مبنا ما سه رویکرد در حوزه بین الملل در دستور کار خواهیم داشت که شامل توجه به حوزه تمدنی و کشورهای اطراف خودمان است و حتی سعی خواهیم کرد در نمایشگاه‌های کتاب استانی نیز باب حضور آنها را باز کنیم. مسئله بعدی توجه به کشورهای حوزه مقاومت و ترویج ادبیات پایداری است که سرلوحه فعالیت‌های بین المللی ما قرار خواهد گرفت و مسئله سوم توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در حضورهای بین المللی ما در نمایشگاه‌های مختلف است.

به گزارش مهر، وی همچنین از امضای ۱۲۰ قرارداد مبادله کپی رایت کتاب در نمایشگاه تهران خبر داد که به گفته وی یکصد مورد از این قراردادها میان ناشران ایرانی و چینی به امضا رسیده و باقی با سایر کشورها است.

قائم مقام نمایشگاه کتاب همچنین با اشاره به گزارش‌های موجود از میزان فروش کتاب در نمایشگاه عنوان کرد: تا روز گذشته ما ۳۷ درصد افزایش خرید کتاب نسبت به سال قبل را داشته ایم و از منظر تراکنش‌های بانکی نیز ۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم. تا روز گذشته بنا بر اعلام بانک عامل ۹۹ میلیارد تومان تبادل مالی بانکی برای خرید کتاب در نمایشگاه به ثبت رسیده است.

وی در ادامه عنوان کرد: با توافق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از میانه ماه مبارک رمضان، برنامه‌های اجرایی نمایشگاه کتاب سال آینده شروع خواهد شد.

آشنا در پاسخ به سوالی درباره میزان هزینه کرد درباره میهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه گفت: برای حضور چینی‌ها در تهران ما هیچ هزینه‌ای پرداخت نکردیم منتها به دلیل وجود قوانین داخلی در چین که براساس آن مدیران بیشتر از ۵ روز نمی‌توانند مأموریت‌های خارج از کشور داشته باشند، هیئت چینی به تناوب و در سه بخش به نمایشگاه آمدند.

قائم مقام نمایشگاه کتاب در پاسخ به سوالی درباره درآمد زایی نمایشگاه کتاب گفت: از میزان هزینه‌های کتاب تا پایان نمایشگاه نمی‌توان آمار دقیقی داد اما تا به امروز نزدیک به ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمد وصولی نمایشگاه کتاب بوده است.

نمایشگاه کتاب تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین