کد خبر: 43397 A

نامه سرگشاده لیلی گلستان به پروانه سلحشوری: خانم عزیز بد کردید/انصراف و غیبت چاره کار نیست/ ماندن برای بهتر شدن وطن به قدر سر سوزن

نامه سرگشاده لیلی گلستان به پروانه سلحشوری: خانم عزیز بد کردید/انصراف و غیبت چاره کار نیست/ ماندن برای بهتر شدن وطن به قدر سر سوزن

خانم سلحشوری عزیز بهت زده ماندم، باورم نمی شد زنی که این همه روشن می بیند و این همه درست می گوید و این همه دغدغه ی " بهتر " شدن وطن را دارد ، تصمیم گرفته انصراف دهد . 

ایران آرت :  لیلی گلستان مترجم شناخته شده و مدیر گالری گلستان نامه سرگشاده اش به پروانه سلحشوری،نماینده اصلاح طلب مجلس دهم را در شرق منتشر کرد.

لیلی گلستان ضمن ستایش این نماینده زن او را بابت کاندیدا نشدن برای مجلس یازدهم سرزنش کرده است.خانم گلستان نوشت:

 خانم سلحشوری عزیز خبر را که در روزنامه خواندم بهت زده ماندم . باورم نمی شد که انصراف داده اید . باورم نمی شد زنی که این همه روشن می بیند و این همه درست می گوید و این همه دغدغه ی " بهتر " شدن وطن را دارد ، تصمیم گرفته انصراف دهد .

خانم سلحشوری عزیز انصراف ، رفتن ، و غیبت چاره ی کار نیست . ماندن و اعتراض کردن و گفتن و گفتن چاره است.

 هرکس در هر منصبی که هست و در هر حیطه ای که هست باید بماند . حضور معترضانه بهتر است تا غیاب اعتراض آمیز و از سر قهر.

ما همه مان ماندیم و جایمان را خالی نکردیم تا مبادا کس دیگری که توانایی و لیاقت کافی ندارد جایمان را بگیرد که می دانیم این چنین خواهد شد .

ما ماندیم تا باشیم ، تا اعتراض کنیم ، تا اگر بتوانیم به قدر سر سوزن وضع را " بهتر " کنیم . حالا شما رفتید. حالا شما انصراف دادید . جای خالیتان را کسی پر خواهد کرد که نه لیاقت اش را دارد و نه توانایی اش را و نه اصلا برای " بهتر " شدن آمده است.

 این بار هم می آمدید و حد اکثر به دلایل بسیار ! رد صلاحیت می شدید ( که احتمالش کم نبود ) . این درست تر بود .

خانم سلحشوری عزیز، اهمیت کارمن هیچ ربطی به اهمیت کار شما ندارد ، فقط هدف مان یکی است : " بهتر " کردن وضع موجود حیطه ی کارمان .

و این حیطه ها را وقتی کنار هم بگذاریم می شود " ایران" . به من ایرادها گرفته اند و اعتراض ها کرده اند و بهتان ها زده اند که چرا در جشنواره ی تجسمی فجر شرکت می کنم !

شرکت می کنم چون برای مخاطب احترام قایل هستم و نمی خواهم آثار بنجل وسخیف به خوردشان بدهند و سلیقه شان را از این که هست بد تر کنند. میخواهم آثاری در خور لیاقت مردم مان تحویل چشم هایشان بدهم . میخواهم بفهمانم که مردم را دست کم نگیرند. شرکت می کنم چون می دانم متولیان فعلی ،( روی " فعلی " تاکید می کنم ) ، هدف من را دارند . برای نگاه مردم احترام قایل اند و می خواهند وضع را " بهتر " کنند .

حضورم را اعلام می کنم تا خار چشم آدم هایی باشم که کارشان و شغل شان فقط غر زدن و انگ بستن و بهتان زدن است ، خار چشم کسانی که " بد " مملکت را می خواهند و مدام ناله سر می دهند.

نه این که ندانم چه اتفاق هایی افتاده و دارد می افتد ، نه این که ندانم نا بلدی ها و فساد تا کجاها که نرفته ، نه این که ندانم دنیایم چه دنیای خشن و بدی شده . چشم دارم و می بینم وبا همان خرده حس باقی مانده ، با تمام پوست و گوشتم تمام این ها راحس می کنم و به شدت هم آزار می بینم ، اما می مانم و جا خالی نمی دهم .

جایتان را خالی کردید . بد کردید . حضورتان بسیار مغتنم بود . من با جوانان بسیاری سر و کار دارم. در جمعی گفتم اگر بخواهید زن و مرد محبوب سال را انتخاب کنید به چه کسانی رای می دهید . از جمع پنجاه نفری سی و هشت نفر نام شما را بردند . و چهل نفر به مصطفی تاج زاده رای دادند . با این انصراف امید را از جوانان گرفتید .

همه مان می دانیم کار کردن در این ملک آسان نیست .همه مان می دانیم برای هر کار کوچکی پنجاه برابر انرژی لازم را مصرف می کنیم . همه مان می دانیم که مدام سد راهمان می شوند.همه مان می دانیم که حسود و حقیر در اطرافمان به وفور یافت می شود. و جهل و جهالت و جاهل از همه بیشتر . اما می مانیم و پاس می داریم و می دانیم که می توانیم سر سوزن موثر باشیم و " بهتر " کنیم .

خانم سلحشوری عزیز جایتان خالی خواهد بود . خانم سلحشوری عزیز بد کردید.

لیلی گلستان      

 

لیلی گلستان گالری گلستان پروانه سلحشوری
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین