کد خبر: 45406 A

دختران مصطفی رحماندوست به حمایت از پدر برخواستند

دختران مصطفی رحماندوست به حمایت از پدر برخواستند

سه دختر مصطفی رحماندوست در حمایت از پدرشان متنی نوشتند.

ایران آرت، بعد از جنجالهایی که برای مصطفی رحماندوست سر یک شعر (متعلق به یک کتاب کودک 20 سال قبل) درست شده است، به گزارش سیمرغ، دخترانش متنی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردند:

پدر مهربانم، این روزها، با جمله های رکیک و تعبیرهای خشن، نسبتِ زن ستیزی و تبعیضِ جنسیتی را به تویی می دهند که سی و پنج سال پیش، روزها و ساعات کاری ات را طوری تقسیم کردی که در خانه، ما سه دختر کوچکت را نگهداری کنی که همسرت مجبور به ترک شغلی که دوستش داشت نشود .

می گفتی که هربار خدا دختری به تو داد، از صمیم قلب خوشحال شدی. چون تو پدر دخترها هستی . ما سه تا که هیچ، تمام دوستان و همبازی هایمان، شاگردانت، منشی ، کارمند و هر دختری در دایره زندگی تو، همه و همه دخترت هستند و همه را با مهربانی "دخترم" صدا می کنی.

هنوز هم که هنوز است، طبق عادت تمام سال های گذشته، مادرم که بیدار می شود، از قبل میز صبحانه را چیده ای و آبمیوه تازه گرفته ای و گاهی نامه محبت آمیزی هم روی میز می گذاری.

تو همیشه با صمیمیت پای دخترانه ترین حرف های ما نشستی، همیشه با ما خندیدی، انتخاب هایمان را درک کردی و وقتی وارد دنیای بچه داری شدیم، مثل همان سی و پنج سال پیش، طوری در نگهداری نوه هایت سهیم شدی، که دخترانت نیز مجبور به ترک شغل هایی که دوستش داشتند نشوند.

در خانه ای که تو پدرش هستی و هرجا که تو کار کردی، زن ستیزی نبود و حالا یک شعر که بیست سال پیش "از زبان مادربزرگی " برای نوه پسرش سروده ای را دلیلی بر زن ستیزی تو دانسته اند . کاش کتاب را حداقل ورقی می زدند و می دیدند که به تعداد هر شعر پسرانه، شعر دخترانه ای هم سروده شده. اما دریغ که گویا سوار شدن بر موج ناسزاگویی لذت بالاتری دارد.

هرچه بادا باد. عزت و ذلت ما در جایی فراتر از صفحه های کیبورد و اکانت های اینستاگرام نوشته شده. آنکه باید بداند، می داند که تو شریف تَر از اینها زندگی کرده ای .

مونس ، متین و مرضیه رحماندوست

 

مصطفی رحماندوست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین