کد خبر: 47218 A

حراج برترین گنجینه آثار پابلو نرودا

حراج برترین گنجینه آثار پابلو نرودا

گنجینه آثار پابلو نرودا شاعر سرشناس شیلیایی هفته آینده در بارسلون به فروش می‌رسند.

ایران آرت: تعدادی از متعاقات پابلو نرودا شاعر شیلیایی و برنده نوبل ادبیات٬ هفته آینده در بارسلونای اسپانیا به حراج گذاشته می‌شوند.

حدود دو سال از جنگ‌ داخلی اسپانیا گذشته که میگوئل هرناندز شاعر بزرگ این کشور با چند نفر از دوستانش قصد فرار از این کشور به مقصد آمریکای جنوبی می کنند. او در این مسیر برای دوست و‌همفکرش پابلو‌ نرودا شاعر بزرگ شیلیایی نامه ای می نویسد و اینکه میخواهد به دیدن او بیاید. او در این نامه به تاریخ سپتامبر 1938 می نویسد: ما به سرزمین غمگین اما زیبای شما خواهیم آمد. ما مجبوریم اسپانیا و جنگش را ترک کنیم. ما باید ازین جنگ زنده بیرون بیاییم تا بتوانیم نفس بکشیم.

هرناندز شاعر بزرگ و جمهوریخواه اسپانیایی که تا پیش از آن بزچران بود٬ هرگز در هوای شیلی نفس نکشید چراکه بیماری سل که در زندانهای اسپانیا او را گرفتار کرده بود وی را قبل از رسیدن به شیلی و دیدار با پابلو نرودا از پای درآورد.

حالا قرار است هفته آینده 6 هزار کتاب٬ نسخه های دست نویس٬ عکس های نرودا و نامه های هرناندز در حراجی بارسلونای اسپانیا زیر چکش حراج برود.

به گزارش تسنیم، کارشناسان٬ این مجموعه را بهترین گنجینه آرشیو آثار پابلو نرودا شاعر بزرگ و برنده نوبل ادبیات ارزیابی کرده‌اند.

در این گنجینه اولین چاپ کتاب شعر نرودا با عنوان "بیست شعر عاشقانه و یک ترانه نومیدی" به تاریخ انتشار 1924 میلادی وجود دارد. نرودا خود همیشه از این شکایت داشت که حتی خودش یک نسخه از این کتاب را ندارد.

همچنین نوشته ای از نرودا برای دوست صمیمی‌اش سالوادور آلنده رئیس جمهور شیلی که با کودتای نظامی آمریکا از مقام خود عزل شد وجود دارد. این سند مربوط به سال 1973 و چند ماه پیش از مرگ این شاعر بزرگ شیلیایی نوشته شده است.

 

شاعر پابلو نرودا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین