کد خبر: 49813 A

فروش فوق‌العاده کتاب پناهجوی ایرانی/ خبر توقیف "هیچ دوستی به جز کوهستان" صحت دارد؟

فروش فوق‌العاده کتاب پناهجوی ایرانی/ خبر توقیف "هیچ دوستی به جز کوهستان" صحت دارد؟

نشر چشمه به خبر مربوط به ابطال مجوز نشر کتاب "هیچ دوستی به جز کوهستان" واکنش نشان داد و اعلام کرد این کتاب در کمتر از سه ماه به چاپ پانزدهم رسیده است.

ایران آرت: روابط عمومی نشر چشمه خبر باطل شدن پروانه انتشار کتاب بهروز بوچانی را رد و اعلام کرد هنوز از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد چنین موردی به این بنگاه نشر ابلاغ نشده است. "هیچ دوستی به جز کوهستان" در کمتر از سه ماه به چاپ پانزدهم رسیده و مسئولان نشر چشمه منتظر اعلام وصول چاپ شانزدهم آن از سوی وزارت ارشاد هستند.

همشهری آنلاین نوشت: برخی صفحه‌های مرور کتاب در شبکه اجتماعی توییتر خبر توقف انتشار "هیچ دوستی به جز کوهستان" را به نقل از کتابفروشی‌های شهر تهران منتشر کرده‌اند؛ اقدامی که با توجه به استقبال خوب مردم از این کتاب تبلیغاتی بودن آن محل تردید است. کاربران توییتر و دوستداران کتاب و کتابخوانی معتقدند حتی اگر این خبر درست باشد، شاید چند هفته طول بکشد تمام نسخه‌های موجود در بازار به فروش برسد، مگر اینکه مسئولان وزارت ارشاد بخواهند کتاب بوچانی را از کتابفروشی‌ها جمع کنند.

خبرنگار همشهری آنلاین صبح امروز یکشنبه ۲۵ خرداد به چند کتابفروشی در حوالی میدان ولی عصر و بلوار کریمخان تهران سر زد و سراغ کتاب ۲۴۵ صفحه‌ای "هیچ دوستی به جز کوهستان" را گرفت که بدون استثنا همه آنها کتاب را موجود داشتند. مسئولان روابط عمومی نشر چشمه هم از اساس از ماجرای لغو مجوز انتشار ابراز بی‌اطلاعی کردند.

کتاب هیچ کتابی به جز کوهستان

به نقل از همشهری آنلاین، از آنجا که ماجرایی مشابه پیش‌تر برای کتاب‌های پرفروش یووال نوح هراری رخ داده بود، شاید در آینده نزدیک شایعه باطل شدن پروانه انتشار کتاب تحسین‌شده "هیچ دوستی به جز کوهستان" هم تایید شود اما تا آن زمان، کتابخوان‌ها می‌توانند مطمئن باشند که دست‌کم ۴۰۰۰ نسخه دیگر از این کتاب در بازار وجود دارد.

اگر میانگین هر چاپ "هیچ کتابی به جز کوهستان" را ۲۰۰۰ نسخه در نظر بگیریم، تا امروز دست‌کم ۳۰۰۰۰ نسخه از این کتاب به بازار آمده و فروخته شده است. چاپ شانزدهم هم از چاپخانه درآمده و منتظر اعلام وصول وزارت ارشاد است تا در کتابفروشی‌ها پخش شود. بوچانی، نویسنده کرد ایرانی این کتاب را در دوران تبعید در جزیره مانوس نوشته است.

نشر چشمه بهروز بوچانی هیچ دوستی به جز کوهستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین