کد خبر: 57864 A

توصیه‌ پردرآمدترین نویسنده جهان به نویسندگان جوان

توصیه‌ پردرآمدترین نویسنده جهان به نویسندگان جوان

جیمز پترسن که جولای سال گذشته جدیدترین قراردادش با شرکت اودیبل آمازون برای تولید کتاب‌های صوتی بود، در مصاحبه‌ای خطاب به نویسندگان جوان گفت نباید برای نوشتن و چاپ کتابشان ناامید شوند.

ایران آرت: جیمز پترسون نویسنده مشهور آمریکایی در کشورش بیشتر به خاطر رمان‌های علمی تخیلی الکس کراس شناخته می‌شود ولی یکی پردرآمدترین نویسندگان جهان محسوب می‌شود. سال ۲۰۱۶ مجله فوربز او را پردرآمدترین نویسنده سال معرفی کرد. دارایی او در یک دههٔ اخیر حدود ۷۰۰ میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده‌ است. در سن ۷۳ سالگی پترسون بیش از ۴۲۵ میلیون نسخه از ۲۰۰ رمان خود فروخته است و گفته می‌شود سالانه بیش از ۸۰ میلیون دلار درآمد دارد.

پترسون که جولای سال گذشته جدیدترین قراردادش با شرکت اودیبل آمازون برای تولید کتاب‌های صوتی بود، در مصاحبه‌ای خطاب به نویسندگان جوان گفت که نباید برای نوشتن و چاپ کتابشان ناامید شوند. وی گفت: هر نویسنده جوانی که از رد شدن آثارش توسط ناشران ناامید شد گذشته او را به یاد بیاورند. پترسون افزود: اولین بار وقتی می‌خواسته رمانش را چاپ کند، ۳۱ ناشر آن را رد کرده بودند.

به گزارش ایبنا، پترسون خطاب به نویسندگان جواب گفت: من این جایگاه را یک شبه به دست نیاوردم چون بعد از این همه مشکلات همچنان به نوشتن ادامه دادم و سعی کردم انگیزه خودم را از دست ندهم. سال‌ها قبل از اینکه نویسنده بشوم در یک شرکت تبلیغاتی مجبور بودم آگهی‌های تبلیغاتی را بنویسم ولی همچنان به نوشتن رمان امیدوار بودم. حتی زمانی که ناشران اولین رمانم را رد کردند نیز دست از نوشتن برنداشتم.

اولین رمان جیمز پترسون در سال ۱۹۷۶ با عنوان "شماره توماس بریمن" منتشر شد که با همین رمان توانست جایزه ادگار آن پو را دریافت کند. پترسون در آن زمان ۲۶ سال سن داشت ولی هنوز تا شهرت و ثروت راه درازی داشت. در واقع او در سن ۴۰ سالگی به شهرت رسید و کتاب‌های زیادی از او در سراسر جهان به فروش رفت.

 

جیمز پترسون نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین