کد خبر: 59575 A

پیشنهاد کیهان به رئیسی: هنر را پاکسازی انقلابی کن!

پیشنهاد کیهان به رئیسی: هنر را پاکسازی انقلابی کن!

روزنامه کیهان به نقل از فردی که او را منتقد هنری معرفی کرده، نوشته است: محمدی در پایان تصریح می کند: دولت آیت الله رئیسی باید یک انقلاب دیگر در حوزه فرهنگ و هنر به پا کند و این انقلاب از مسیر پاکسازی، کادر سازی و نسل سازی رخ خواهد داد.

ایران آرت: روزنامه اصولگرای کیهان به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب پیشنهاد کرد حوزه فرهنگ و هنر را پاکسازی انقلابی کند.

کیهان روز ۱۲ تیر ذیل تیتر "هشدار به تحرکات عناصر «نان به نرخ روز خور» با تغییر دولت" نوشت: یک منتقد معتقد است که در آستانه تشکیل دولت جدید، برخی از عناصر «نان به نرخ روز خور» که در دولت قبلی هم حضور داشتند، با تغییر موضع، قصد ادامه فعالیت خودشان در مدیریت فرهنگی دولت آینده را هم دارند!

محمد محمدی، منتقد هنری به خبرنگار کیهان گفت: فراموش نکنیم رهبر انقلاب حدود دو سال قبل در هفته دولت به نفوذ سازمان یافته اشاره کردند. وقتی تعبیر سازمان یافته را به کار می برند یعنی یک جریان و تشکیلات پشت کار است که نفوذ را پیش می برد. من نمی خواهم مسئولان فرهنگی دولت را به نفوذی بودن متهم کنم، اما در بدنه مدیریت فرهنگ و هنر دولت های یازدهم و دوازدهم متاسفانه شاهد جریان نفوذ بودیم. ما مصداق های فراوانی از جریان نفوذ در بدنه فرهنگ و هنر در طی سال های اخیر را شاهد بوده ایم. مگر می توان گفت که این تصادفی است که ناگهان ۱۰ نمایشنامه با مشکل محتوایی از یک نویسنده بدسابقه به طور همزمان روی صحنه تئاتر رفت؟ باید بررسی کرد که چه کسی به این آثار مجوز داده است؟ در یک مقطعی شاهد اجرای آثاری از هنرجوهای آموزشگاه های غیرقانونی و زیرزمینی تحت تحصیل آموزش هایی منهای اخلاق و عفت و شئون اسلامی بودیم که بر صحنه تئاتر آمدند؛ یعنی جریان نفوذ در حال نسل سازی هم هست. به همین دلیل گروهی که حوزه فرهنگ و هنر حضرت آیت الله رئیسی را ساماندهی می کنند، حتما باید در گام نخست دستگاه فرهنگی دولت را از عناصر نفوذی پاک کنند.

مدیر روابط عمومی بنیاد روایت فتح افزود: در گام دوم بر سر کار آوردن آدم های متعهد و متخصص است. حضور افراد نان به نرخ روز خور که با تغییر دولت و تعویض رئیس جمهور تغییر موضع می دهند باعث سرخوردگی بسیاری از افرادی می شود که به اتفاقات مثبت فرهنگی در دولت آینده دل بسته اند. از مراودات مشکوک برخی از هنرمندان و مدیران با سفارتخانه ها کم نداشته ایم. اگر بعضی از هنرمندان با رایزنان فرهنگی سفارتخانه ها همکاری می کنند، باعث و بانی اش بعضی از مدیران فرهنگی بوده اند و این مدیران در تلاش هستند تا در دولت بعدی هم حضور داشته باشند.

به نوشته کیهان، محمدی در پایان تصریح می کند: دولت آیت الله رئیسی باید یک انقلاب دیگر در حوزه فرهنگ و هنر به پا کند و این انقلاب از مسیر پاکسازی، کادر سازی و نسل سازی رخ خواهد داد.

 

روزنامه کیهان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کیهان سیدابراهیم رئیسی رئیسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین