کد خبر: 60321 A

۹مهر آغاز اکسپوی دبی

۹مهر آغاز اکسپوی دبی

معاون گردشگری از موافقت با صدور "محدود" ویزای توریستی ایران به بهانه سفرِ بازدیدکنندگان اکسپو دبی به کشورمان خبر داد.

ایران آرت: صدور ویزای ایران از فروردین‌ماه ۹۹ برای گردشگران خارجی متوقف شده است. معاون گردشگری گفته بود با توافق اولیه کمیته‌های ستاد ملی کرونا، صدور این ویزا برای گردشگران خارجی از نیمه تیرماه ۱۴۰۰ از سر گرفته می‌شود، اما با آغاز موج پنجم کرونا در ایران، اجرای این تصمیم متوقف شد. فعالان گردشگری بارها از ستاد ملی کرونا درخواست کرده بودند  محدودیت صدور ویزای ایران را بردارد. درحال حاضر، اتباع خارجی با ویزای درمان، کار و تحصیل می‌توانند به ایران سفر کنند.

اینک ولی تیموری در وبیناری با مدیران گردشگری استان هرمزگان و مناطق آزاد کیش و قشم خبر داد که «با هدف بهره‌مندی بیشتر از فرصت شش‌ماهه برگزاری اکسپو ۲۰۲۱ دبی و در راستای حمایت از فعالان صنعت گردشگری کشور، صدور ویزای ایران برای سفر و ورود بازدیدکنندگانِ این رویداد جهانی به کشورمان تایید شد.»  اکسپو دبی قرار است از تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ برگزار شود.

به گزارش ایسنا در این وبینار که با هدف هماهنگی و برنامه‌ریزی نهایی به منظور بهره‌مندی ایران از رویداد بزرگ و جهانی اکسپو دبی برگزار شد، معاون گردشگری اظهار کرد: رویداد بین‌المللی اکسپو با حضور بیش از ۱۹۸ کشور و پیش‌بینی ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده، فرصتی ویژه برای معرفی ظرفیت‌های متعدد کشور در زمینه‌های مختلف و همچنین بستری مهم در راستای جذب گردشگران به دلیل حضور جمع کثیری از غرفه‌داران و بازدیدکنندگان در ایام برگزاری اکسپو به شمار می‌آید.

تیموری گفت: با توجه به این ظرفیت‌ و مسدود بودن مرزها (به روی گردشگران خارجی)، موضوع صدور روادید تسهیل‌شده از سوی وزارت گردشگری به ستاد ملی اکسپو و وزارت امور خارجه پیشنهاد شد تا بر مبنای این توافق، با توجه به فاصله زمانی اندک محل نمایشگاه با ایران و در راستای حمایت و انتفاع بخش خصوصی و فعالان گردشگری، گردشگران خارجی بتوانند در بازه زمانی شش‌ماهه برگزاری این رویداد، امکان سفر و ورود به مناطق آزاد کشور را داشته باشند.

او افزود: پس از تایید این پیشنهاد، موضوع تهیه دستورالعمل اجرایی صدور روادید تسهیل‌شده برای ورود گردشگران خارجی به صورت محدود و تحت ضوابط در دستور کار مشترک وزارت گردشگری، امور خارجه و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی قرار گرفت تا پس از گذر این مرحله و تدوین دستورالعمل مربوطه این مهم مهیا شود.  

تیموری اظهار کرد: هر یک از مناطق آزاد می‌توانند با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی‌های مربوطه منطبق با شرایط حاکم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری تورهای گردشگری و فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری منطقه مورد نظر و سایر استان‌ها را فراهم آورند.

در این نشست مقرر شد، به موازات فعالیت کمیته گردشگری ستاد ملی اکسپو دبی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، دبیرخانه مشترکی در جزایر کیش و قشم برای تسهیل فعالیت‌های گردشگری و کمک به استقرار فعالان گردشگری در غرفه جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود تا ضمن برپایی نمایشگاهی از جاذبه‌های گردشگری مشابه غرفه ایران در اکسپو، به صورت پایلوت نیز زیرساخت‌های میزبانی از بازدیدکنندگان و گردشگران این رویداد مهم را فراهم آورده و هماهنگی لازم برای جذب گام به گام بازدیدکنندگان و هیأت‌های شرکت‌کننده در اکسپو برای بازدید از مناطق آزاد و از آن‌جا به سایر مناطق کشور محقق شود.

 

اکسپو دبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین