کد خبر: 60869 A

داستان نیمه تمام آگاتا کریستی منتشر می‌شود

داستان نیمه تمام آگاتا کریستی منتشر می‌شود

سال آینده دنباله داستان‌های خانم مارپل نوشته سه نویسنده معاصر انگلیسی به نام‌های وال مک‌درمید، نائومی آلدرمن و دردا میشل در قالب مجموعه داستان‌های کوتاه جدید آگاتا کریستی منتشر خواهد شد.

ایران آرت: چند نویسنده معاصر انگلیسی به‌صورت مشترک در کتابی مجموعه داستان‌های خانم مارپل نوشت آگاتا کریستی را ادامه داده و قرار است این کتاب سال آینده وارد بازار کتاب شود. جین مارپل که با نام خانم مارپل نیز شناخته می‌شود، یکی از شخصیت‌های داستانی نویسنده جنایی‌نویس انگلیسی، آگاتا کریستی است. او زن مسن تنهایی است که برای تفنن به حل مسائل جنایی می‌پردازد. شخصیت خانم مارپل اولین بار در داستان کوتاه باشگاه سه‌شنبه‌شب که در سال ۱۹۲۶ نوشته شد، به خوانندگان معرفی گردید.

سال آینده دنباله داستان‌های خانم مارپل نوشته سه نویسنده معاصر انگلیسی به نام‌های وال مک‌درمید، نائومی آلدرمن و دردا میشل در قالب مجموعه داستان‌های کوتاه جدید آگاتا کریستی منتشر خواهد شد. در نوشتن این مجموعه 12 نویسنده دیگر انگلیسی نیز شرکت دارند که همگی طرفدار داستان‌های خانم مارپل هستند.

به گزارش ایبنا، این کتاب قرار است با مشارکت و اجازه بنیاد آگاتا کریستی در سپتامبر 2022 میلادی در بازار کتاب انگلیس و در صورت استقبال در کشورهای دیگر نیز منتشر شود. نویسندگان می‌گویند قصد دارند با این کتاب شخصیت خانم مارپل را با نسل جوان بیشتر آشنا کنند.

آگاتا کریستی نویسنده مشهور انگلیسی و خالق داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود. کریستی، اولین نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش بیشترین ترجمه را به زبان‌های مختلف دنیا داشته ‌است. پس از وی ژول ورن و سپس شکسپیر قرار دارند.

کریستی در یک خانواده ثروتمند از طبقه متوسط در تورکی، دوون به دنیا آمد و عمدتاً در خانه تحصیل می‌کرد. او در ابتدا یک نویسنده ناموفق بود و شش رد پی‌درپی داشت؛ اما این در سال ۱۹۲۰ با انتشار ماجرای مرموز در استایلز با حضور کارآگاه هرکول پوآرو تغییر کرد.

طبق فهرست ترجمه، او ترجمه‌شده‌ترین نویسنده فردی است؛ و برخی از کتب او از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ هستند. نمایش صحنه‌ای کریستی با نام The Mousetrap رکورد جهانی طولانی‌ترین اجرای اولیه را به خود اختصاص داده‌است؛ تئاتری که در تاریخ ۲۵ نوامبر ۱۹۵۲ در سالن تئاتر سفیران در وست اند لندن افتتاح شد و تا سپتامبر ۲۰۱۸ بیش از ۲۷۵۰۰ اجرا داشته‌ است. این سالن نمایش در مارس ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بسته شد.

 

آگاتا کریستی خانم مارپل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین