کد خبر: 61767 A

اعتراف خالق هری پاتر به نوشتن رمان‌های ضعیف

اعتراف خالق هری پاتر به نوشتن رمان‌های ضعیف

جی کی رولینگ به نوشتن رمان‌هایی ناموفق در سنین نوجوانی و نوجوانی برای بزرگسالان اعتراف کرد و گفت به همین دلیل سراغ نوشتن رمان برای کودکان رفته است.

ایران آرت: جی.کی.رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی و خالق مجموعه داستان‌های هری‌پاتر و مدرسه جادوگری در سخنانی فاش کرد که او در سال‌هایی که مشغول نوشتن اولین جملات کتاب هری پاتر بوده رمان‌های بدی با مخاطب بزرگسالان نوشته که بعد از مدتی آنها را رها کرده است.

رولینگ در مصاحبه با روزنامه تایمز انگلیس گفت: در روزهایی که ایده نوشتن هری پاتر در ایستگاه قطار لندن به ذهنم رسید در حال نوشتن رمانی با عنوان "لطیفه خصوصی" بودم که بعد از مدتی آن را رها کردم. بعد از اینکه از نوشتن این رمان ناامید شدم، ایده نوشتن داستانی درباره کودکان به ذهنم رسید که در سفر با قطار هری‌پاتر خلق شد.

وی گفت: در آن سال‌ چند ماهی مشغول نوشتن رمان لطیفه خصوصی شدم و بارها آن را رها کردم و دوباره نوشتم تا اینکه تصمیم گرفتم نوشتن داستان برای بزرگترها را رها کنم و برای کودکان قصه بنویسم.

به گزارش ایبنا، رولینگ بعد از مجموعه داستانی هری پاتر با اسم مستعار گالبرایت چندین رمان جنایی نوشت که با موفقیت زیادی روبرو شد؛ ولی حالا دوباره با چند رمان مثل ایکاباگ و خوک کریسمس به دنیای کودکان بازگشته است.

انتشارات اسکولاستیک، ناشر امریکایی مجموعه هری پاتر خبر داده که کتاب کودک جدید خالق هری پاتر -که همه شخصیت‌های آن هم جدید و متفاوت هستند- درباره پسربچه‌ای به نام جک است که اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش که یک خوک عروسکی است، گم شده است؛ اما شب کریسمس شبی عادی مثل شب‌های دیگر نیست؛ شبی است که چیزهای گم‌شده می‌توانند پیدا می‌شود؛ حتی عروسک‌های گم‌شده.

جک با عروسک جدیدش وارد یک ماجراجویی جادویی برای پیداکردن بهترین دوست‌ گم‌شده می‌شوند. لازم به ذکر است که تصویرگری این کتاب جدید بر عهده جیک فیلد خواهد بود.

رولینگ سال گذشته داستان ایکاباگ را نیز به‌صورت رایگان برای کودکان منتشر کرد که تصاویر آن را به عهده خود مخاطبان گذاشته بود. وی داستان کتاب ایکابوگ -که ماجرای آن در مدرسه جادوگری و ساحرگی هاگوارتز اتفاق نمی‌افتد- سال‌ها پیش برای فرزندانش نوشته بود و در سال 2020 تصمیم گرفت آن را برای کودکانی که در قرنطینه مانده‌اند، به‌صورت رایگان منتشر کند.

رولینگ در مصاحبه‌اش با روزنامه انگلیسی گفت: در سنین کمتر از 20سالگی بارها تصمیم گرفتم رمان‌هایی با موضوعات مختلف اجتماعی بنویسم که خیلی در آنها موفق نبودم. حتی رمان لطیفه خصوصی را در کنار اولین قسمت از مجموعه هری پاتر ادامه دادم. در نهایت بالاخره تصمیم گرفتم که کلاً نوشتن برای بزرگسالان را رها کنم و تمام تمرکز خود را روی هری پاتر بگذارم.

 

ادبیات جی کی رولینگ رمان نویس نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین