کد خبر: 62312 A

ماشین تئاترول، جایی برای درماتراپی

ماشین تئاترول، جایی برای درماتراپی

این یک برنامه جهانی است که پس از ویروس عالم گیر کرونا در دستور کار اتحادیه جهانی دراماتراپی قرار گرفته است.

ایران آرت: دبیرکل انجمن دراماتراپی ایران اعلام کرد به منظور حمایت از خانواده‌های محروم و فرزندان‌شان در مناطق محروم شهرها، کلینیک سیار هنردرمانی با استفاده از «تئاتر رول» راه‌اندازی شد.

به گزارش مهر، مجید امرایی دبیرکل انجمن دراماتراپی ایران درباره راه‌اندازی کلینیک سیار هنردرمانی  گفت: با همکاری موسسه صلح آفرینان و مرکز دراماتراپی ایران اولین کلینیک هنر درمانی را ایجاد کرده و با بهره‌گیری از ظرفیت ماشینی «تئاترول» (نخستین سالن سیار مستقل تئاتر) و با استفاده از ظرفیت‌های علمی ۲۰ تن از متخصصان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد روانشناسی و تئاتر که مهارت دراماتراپی را آموخته‌اند (دراماتراپیست های برتر) قصد داریم از این پس هنر درمانی را به دل محلات و مناطق محروم شهر و روستا ببریم.

عضو موسس اتحادیه جهانی دراماتراپی تأکید کرد: این یک برنامه جهانی است که پس از ویروس عالم گیر کرونا در دستور کار اتحادیه جهانی دراماتراپی قرار گرفته است. در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های توانبخشی و بازتوانی هنر به ویژه دراماتراپی هموطنان مناطق محروم و کم برخوردار و در صورت لزوم خارج از مرزها کمک کنیم.

امرایی با بیان اینکه در این ارائه خدمت به هموطنان بیشتر تلاشمان متمرکز بر «پیشگیری» است تا درمان، افزود: با مشورت متخصصان فعلاً ۲۵ خدمت را تعریف کرده‌ایم که در ادامه با بررسی‌های میدانی به آنها افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این راه همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی برای گروه ما امیدبخش خواهد بود.

به گفته عضو موسس اتحادیه جهانی دراماتراپی خدمات اولین کلینیک «سیار هنر درمانی ایران» شامل نمایش درمانی، خانواده درمانی، بازی درمانی، روان درمانی حرکتی، موسیقی درمانی، زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره در رابطه زناشویی، مواجهه با کودکان (دختران و پسران) معلول، بهداشت بدن، بهداشت دهان و دندان، بهداشت محیط، بهداشت پوشش، بهداشت رابطه، مواجهه با سوگ، مواجهه با سوگوار، آشنایی با خشونت خانگی، مواجهه با اعتیاد مواجهه با معتاد، آگاهی از خشونت‌های خانگی، زیبایی‌های خانه، زیبایی خود، سلامت روان، سلامت رابطه، سلامت شغلی و سلامت روح می‌شود.

 

کرونا تئاترول
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین