کد خبر: 63215 A

واکنش جالب سید مهدی شجاعی به توقیف کتابش

واکنش جالب سید مهدی شجاعی به توقیف کتابش

جلد دوم کتاب «کمی دیرتر» سید مهدی شجاعی توقیف شده است اما شجاعی آن را بنا به نظر مردم منتشر می کند!

ایران آرت: سید مهدی شجاعی از انتشار جلد دوم کتاب خود، «کمی دیرتر» که پیش‌تر توقیف شدن آن را اعلام کرده بود، به صورت صوتی یا غیره خبر داد.

به گزارش ایسنا، این نویسنده چند روز پیش در حالی از توقیف جلد دوم کتاب «کمی دیرتر» خبر داد که از مخاطبان خود خواست تا در نظرسنجی برای «محبوس» ماندن این کتاب یا انتشار آن در فضای مجازی شرکت کنند.

اما اینک در حالی که ۹۲ درصد از مخاطبان سیدمهدی شجاعی موافقت خود را برای انتشار جلد دوم «کمی دیرتر» اعلام کرده‌اند، این نویسنده در صفحه خود چنین نوشته است: «سلام و درود بر عزیزان فرزانه و فرهیخته

ممنونم از حضور امیدبخشتان

از دغدغه‌های ارجمندتان

از حمایت‌های بی‌دریغتان

و از پیگیری‌های مسئولیت‌آفرینتان.


ضمن عرض امتنان به عزیزانی که (۹۲ درصد) از انتشار جلد دوم کتاب کمی دیرتر با عنوان (خبر از جانب ما یا اساساً هرگز) علیرغم ممانعت وزارت ارشاد به نحو صوتی و غیره استقبال کردند.

و ادای احترام به دوستانی که ( ۸ درصد) استقبال نکردند. ان‌شاءالله به زودی این کتاب با دسترسی آسان و سریع تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

با این امید که سیاستگذاران و صیانت‌کاران و مدیران فرهنگی، ضمن حفظ حامیان و مؤیدان خود در میان اهل فرهنگ (۸ درصد)، نیم‌نگاهی هم به بقیه اهالی فرهنگ و اندیشه (۹۲ درصد) داشته باشند.»

سیدمهدی شجاعی در سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه هنرهای دراماتیک شد و در رشته‌ ادبیات نمایشی آغاز به تحصیل کرد. شجاعی که از جوانی برای روزنامه‌ها و مطبوعات می‌نوشت، حدود هشت سال مسئولیت صفحه‌های هنری و فرهنگی روزنامه جمهوری اسلامی را برعهده داشت. علاوه بر آن، او سردبیر ماهنامه «صحیفه»، مجله‌ «رشد جوان» و برای مدت کوتاهی مدیر انتشارات «برگ» بود.  به دنبال تعطیلی «مجله نیستان»، شجاعی «انتشارات نیستان» را در سال ۱۳۷۶ تاسیس کرد. 

از آثار سیدمهدی شجاعی می‌توان به «بوی سبز پونه‌ها»، «از دیار حبیب»، «شکوای سبز»، «متقین»، «آفتاب در حجاب»، «دست دعا، چشم امید»، «بر محمل بال ملائک»، «صمیمانه با جوانان وطنم»، «ضیافت»، «ضریح چشم‌های تو»، «دو کبوتر، دو پنجره، یک دیوار»، «امروز بشریتم»، «عشق به افق خورشید»، «خار و دل»، «رسم بر این است»، «گزیده ادبیات معاصر» (مجموعه داستان)، «سانتاماریا» (مجموعه داستان)، «شکوای سبز»، «مردان و رجزهایشان»، «زیارت عاشورا»، «غیرقابل چاپ»، «رزیتاخاتون» و «آیینه‌زار» اشاره کرد.

 

سید مهدی شجاعی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین