کد خبر: 63308 A

انتقاد کیهان از منوچهر محمدی: معلوم نیست چرا پدر همه آبرو و اعتبار خود را فدای پسرش کرده است؟!

انتقاد کیهان از منوچهر محمدی: معلوم نیست چرا پدر همه آبرو و اعتبار خود را فدای پسرش کرده است؟!

فیلم اخیر آقازاده منوچهر محمدی ( چپ راست ) نیز یک اثر سخیف و دور از کارنامه پدر است که معلوم نیست چرا پدر همه آبرو و اعتبار خود را فدای پسرش کرده است؟!

ایران آرت: کیهان نوشته است: سینماگری که قبلاً از جمله تهیه‌کنندگان مولف و صاحب امضای سینمای ایران محسوب می‌شد، در سال‌های اخیر با قرار گرفتن پشت فیلم‌های پسرش نه تنها دیگر رد و نشانی از گذشته‌اش را باقی نگذاشته بلکه با فرمان پسرش به دره ابتذال و حاشیه سقوط کرده است!

کیهان نوشت: منوچهر محمدی تهیه‌کننده آثار مشهوری چون «از کرخه تا راین» و «طلا و مس» و... است. اما سال‌هاست که به تولید آثار نازل و بی‌مایه و اغلب با کارگردانی فرزندش رو آورده است. فیلم اخیر آقازاده منوچهر محمدی نیز یک اثر سخیف و دور از کارنامه پدر است که معلوم نیست چرا پدر همه آبرو و اعتبار خود را فدای پسرش کرده است؟!
ماجرا از این قرار است که فیلم جدید حامد محمدی، با تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی، از دولت قبل اصلاحیه خورده است. علاوه بر موارد غیراخلاقی و مستهجن، اصلاحات این فیلم شامل توهین به برخی از مقدسات دینی و دهن‌کجی به بعضی از بزرگان انقلاب هم می‌شود. اما اتفاق تأسف‌بار این است که منوچهر محمدی نه تنها قائل به اعمال این اصلاحات نیست، بلکه با حاشیه‌سازی در پی بازارگرمی ‌و بالا بردن فروش این فیلم هست.
نکته قابل تأمل این است که منوچهر محمدی خودش در دوره‌ای مدیر نظارت و ارزشیابی سینما بود و حتما از قوانین و خط قرمزها آگاه است؛ اما حالا حاضر نیست بر اساس همان آیین‌نامه‌ها و مقررات تعامل کند و با زیرپا گذاشتن بدیهی‌ترین امور و اصلاحات جزئی فیلمش حاضر می‌شود برای جریان‌سازی تبلیغاتی و موج‌سواری دست به نامه‌های حاشیه‌ساز و تحریک صنوف برای بیانیه‌نویسی بزند!
این اتفاق درباره أثر قبلی محمدی‌ها هم رخ داد و آنها در پی تکرار بازی شکست خورده هستند. سریال «قبله عالم» نیز به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد، اما پدر و پسر وقتی دیدند این اثر به‌رغم همه شوخی‌های پیش پا افتاده و کنایه‌های غیراخلاقی‌اش اقبالی ندارد، مدعی سانسور و توقیف شدند و از این طریق خواستند توجه مردم را جلب کنند، اما باز هم ناکام ماندند و آن سریال فروش نکرد.

کیهان ادامه می دهد: جای تعجب است که منوچهر محمدی با این همه سابقه و تجربه چرا به‌جای حل مشکل یعنی ضعف کارگردانی آقازاده‌اش، باز هم روش اشتباه و شکست‌خورده‌ای را برای بالا بردن فروش فیلمش در پیش گرفته است. بر فرض هم که این فیلم با این حاشیه‌سازی‌ها چندی بیشتر فروش کند، آیا به قیمت ضربه‌ زدن به اعتبار منوچهر محمدی و هزینه‌سازی برای نظام فرهنگی کشور می‌ارزد؟!

کیهان این متن را در صفحه سوم منتشر کرده است.

 

روزنامه کیهان منوچهر محمدی حامد محمدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین