کد خبر: 65303 A

مهاجرت، نمایش ساز در تلویزیون، ممنوعیت ورود زنان به استادیوم

نمایش تحریک آمیز ساز تا مهاجرت/ ۲۲ تناقض خنده دار در جامعه ایرانی

نمایش تحریک آمیز ساز تا مهاجرت/ ۲۲ تناقض خنده دار در جامعه ایرانی

10- دیدن یک خواننده خوش تیپ در صدا و سیما که گاه گداری هم در موقع خواندن چشمک می‌زند تحریک کننده نیست اما دیدن تار و سه تار بسیار محرک است!

ایران آرت : فرزین پورمحبی در خبرآنلاین نوشت: فرهنگ عمومی مردم و مدیریت فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما، مملو از تضادها و پارادوکس های عجیب و غریب است.

این ۲۲ مورد دریافتی از وضعیت این تضادهای پیش روی ماست که می خوانید:

1- در کشور عزیزمان نشستن زنان و مردان کنارهم در تاریکی رمانتیک سینماها و در اوج هیجانات کنسرت‌ها مشکلی ندارد اما در استادیوم‌های کاملا روشن و باز آنهم با حضور کلی دوربین، مشکل دارد!

2- مسئولین عزیزمان به کشورهایی که بیشتر فحش می‌دهند بیشتر از بقیه مردم، برای گرفتن گرین کارت و رفتن به آنجاها (به بهانه‌ مارموریت؛ ادامه تحصیل خود و خانواده‌شان؛ سرمایه گذاری؛ خرید و...) سر و دست می‌شکنند!

3- اصولا مسئولین دلسوزمان از زمان قاجار تا حالا کشوری را که ساخته و پرداخته خودشان بوده را خیلی قبول نداشته و ندارند! مثلا احمدشاه حاضر بود در سوئیس کاهو بفروشد اما در ایران یک شاه نباشد!

4- به گواه تاریخ، مسئولین ما همیشه در دوران زنده بودن‌شان برای رفتن به اروپا و آمریکا له‌له زده‌اند اما بعد از مرگ‌شان وصیت سفت و سختی کرده‌اند که حتما در خاک وطن و ترجیحا در یک مکان زیارتی دفن شوند! وطن خوب است اما بعد از مرگ !

5- مردم ما از سن 6 سالگی بدون تعصب خاصی عاشق مهاجرت به هر کشوری که نامش ایران نباشد، می‌شوند! اما وقتی تیم ملی‌مان به یک کشور خارجی برای یک مسابقه ورزشی برود؛ ناگهان ایرانیان مقیم آنجا متحد شده و با تعصب خاصی از ته دل برای تشویق آنها مرتبا شعار «ایران – ایران» سر می‌دهند.

6- آواز خواندن مردان خوش‌تیپ و خوش لباس بر روی صحنه کنسرت‌ها برای زنان تحریک آمیز نیست اما دیدن چهره عرق کرده ورزشکاران با یک لباس ساده ورزشی در استادیوم‌ها تحریک آمیز است!

7- وقتی هم که قرار است از ترس محرومیت‌های بین‌المللی به شکل نمایشی تعداد کمی از زنان وارد استادیوم‌ها شوند، آنها اجازه نشستن در کنار خانواده‌شان را ندارند! در این استادیوم‌ها زنان و مردان به دو گروه روبروی هم تفکیک می‌شوند و این دو گروه با دادن شعارهایی به شکل متقابل و در پاسخ به یکدیگر تیم مورد نظرشان را مرتبا تشویق می‌کنند که بازتاب چنین تشویقی بمراتب جنسی‎تر است تا تشویق مختلط زنان و مردان در کنارهم!

8- از ورود زنان بخاطر شعارهای غیراخلاقی و درگیری‌های فیزیکی مردان در ورزشگاه‌ها جلوگیری می‌شود که اتفاقا دلیل این شعارها و درگیری‌ها عدم حضور زنان است! هر کسی می‌داند که مردان ناموس‌پرست ایرانی بدنیا می‌آیند تا خوار – مادرشان را حفظ کنند چه رسد به اینکه جلوی‌شان .... فلان!

9-دیدن آلات موسیقی از قاب کوچک تلویزیون ممنوع و تحریک‌آمیز است اما دیدن همان سازها در کنسرت‌ها و از نزدیک مشکلی ندارند!

10- دیدن یک خواننده خوش تیپ در صدا و سیما که گاه گداری هم در موقع خواندن چشمک می‌زند تحریک کننده نیست اما دیدن تار و 3تار بسیار محرک است.

11- در سالن انتظار فرودگاه‌ها با فضای بزرگ و سقفی بلند برای رعایت پروتکل ها صندلی‌ها یک درمیان چیده شده‌اند اما در داخل فضای محدود هواپیما همه در کنارهم و هنگام خوردن غذا بدون ماسک نشسته‌اند!

12- تلگرام و فیسبوک و توییتر فیلترند اما اینستا؛ واتساپ دقیقا با همان کارکردها و بعضا متعلق به همان کشورها و شرکت‌ها فیلتر نیستند! در ضمن تمام مسئولینی که توییتر را فیلتر کردند خودشان از آن استفاده می‌کنند!

13- استفاده از ماهواره که محدودتر از شبکه های اجتماعی فضای مجازی است ممنوع است اما استفاده از موبایل که بسیار دسترس‌تر است و قابلیت بیشتری برای استفاده از اخبار شبکه‌های بیگانه و سایت های غیراخلاقی را دارد آزاد است!

14- پخش فیلم بازیگران بی‌حجاب و بدحجاب داخلی قدغن است اما اگر آن زنان خارجی باشند حضورشان در کنار مردان ایرانی با هر میزان از زیبایی؛ آرایش؛ عشوه و پوشش تحریک کننده نیست! البته اگر فیلم مواضع سیاسی داشته باشد همه این داستان‌ها بازهم می‌توانند شل‌تر شوند!

15 – گذاشتن هر نوع کلاه گیسی با شکل و شمایلی مدرن و پرطمطراق بر سر زنان، موردی ندارد اما چند لاخ موی واقعی بازیگر زنان کاملا تحریک کننده است!

16- فیلم‌های توقیف شده در زمان توقیف بیشتر از زمان اکران همان فیلم‌ها دیده و بر روی آنها بحث و بررسی می‌شوند!

17- قسمت‌های سانسور شده و مثلا نابهنجار فیلم‌ها(که قرار است کسی آنها را نبیند) در فضای مجازی خیلی بیشتر و دقیق‌تر از بقیه قسمت‌های آن فیلم‌ها دیده می‌شوند!

18- افرادی که خیلی محکم مردم را به دوری از یک چیز خاص به ویژه فساد دعوت می‌کنند چندی بعد دقیقا در همان زمینه گندش درمیاید که خودشان همان کاره بوده‌اند!

19- استفاده ابزاری از زنان ممنوع است اما در مواقع انتخابات و نیاز به مشارکت‌ها آنها تبدیل به خود ابزار می‌شوند!

20- اردوی مختلط دانشجویان و اصولا هر گونه مشارکت اجتماعی آنها تحت نظارت مسئولین دانشگاه‌ها ممنوع است اما حضور دختران و پسران در کافی شاپ‌ها ، رستوران‌ها و سایر مراکز تفریحی بدون هیچ نظارتی آزاد است!

21- برای فرزند آوری مشوق‌هایی تعیین شده اما برای تسهیلات ازدواج مانند: ایجاد اشتغال ؛ مسکن و فراهم آوردن زمینه‌های آشنایی هیچ مشوقی در نظر گرفته نشده است!

22- سارقین دزدی از سلبریتی‌ها و جوانان آب‌پاش در پارک با عملیات پیچیده پلیسی 3 سوته کشف و ضبط می‌شوند اما برای پیدا کردن اختلاس‌گران؛ تسخیرکنندگان سفارت؛ اسید پاش‌ها و... این شرائط مهیا نمی‌شود.

مهاجرت ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاهها فرزین پورمحبی مهاجرت به آمریکا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین