کد خبر: 33345 A

خداحافظی باشکوه شنل با کارل لاگرفلد / مدل‌ها به آلپ رفتند

خداحافظی باشکوه شنل با کارل لاگرفلد / مدل‌ها به آلپ رفتند

فشن‌شوی احساسی برند شنل با یادبود کارل لاگرفلد فقید در روستایی در آلپ برگزار شد.

ایران آرت: این آخرین حرف‌های کارل لاگرفلد بود؛ قبل از شروع آخرین فشن‌شوی کارل، بعد از یک دقیقه سکوت با صدای بلند (آن صدا بخشی از یک پادکست شنل بود) شروع به صحبت کرد. او گفت که چقدر دوست دارد همیشه مهمانان خود را با کارهایش شگفت زده کند و در آخرین شوی خود نیز به این نکته به طور کامل عمل کرده بود. این شو یکی از بهترین‌های کارل بود؛ یک فضای تئاتری، توجه و دقت به جزئیات، بازی با کلیشه‌ها و نمایشی که بسیار نزدیک به زندگی واقعی بود از ویژگی‌های شگفت انگیز این شو بود.

به گزارش ایران آرت، منودلیار درباره این فشن شو نوشته است: این بار جهان کارل یک روستایی در آلپ با نام "Chalet Gardenia" بود که سر تا سر محیط با کوه‌ها محاصره شده و یک فضا و لوکیشن بی‌نظیر و منحصر به فرد را ایجاد کرده بود. نحوه برگزاری شوهای لاگرفلد اصولا بر خلاف قوانین تعریف شده است و به گونه‌ای می توان گفت که او یک انقلابی را در سیستم فشن‌شو ها ایجاد کرده است.

لاگرفلد همیشه معتقد بود که برای داشتن آینده بهتر باید به گذشته نگاه کرد و این اعتقاد را در کلکسیون آخر خود نیز به خوبی به کار برده است. کارل در سرزمین عجایب زمستانی خود از سیلوئت های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی الهام گرفته است (دهه ای که برخی از طراحان دیگر نیز برای این فصل از آن الهام گرفته اند). این دهه دقیقا مصادف است با زمانی که برند شنل در خواب به سر می برد و هیچ فعالیتی در دنیای مد نداشته است؛ دقیقا قبل از آغاز همکاری لاگرفلد با شنل و زنده کردن دوباره این برند. به عبارت دیگر در این کلکسیون کارل به زمان قبل از زمان خود برگشته است.

در این کلکسیون مجموعه ای از شلوارهای گشاد، مانتو های بلند و گشاد، دامن های میدی، کت و دامن، پیراهن و کلاه های جذاب به نمایش در آمدند.  پارچه های  طرح دار معمول شنل با نام چار خانه ای مورب یا دندان گرگی (hounds tooth check) با الگوی نروژی در سر تا سر کلکسیون ظاهر  شدند. هم چنین کت و شلوارهای برفی، کیپ های دراماتیک و کت های پفی که کارل از دنیای شنل آورده بود نیز در این مجموعه دیده شده است.   

چه کسی بهتر از لاگرفلد می تواند پیراهن‌هایی همانند گوله برف طراحی و خلق کند که نه تنها  شیک و همیشگی هستند بلکه به هیچ عنوان مسخره و خنده دار هم جلوه نمی کنند. یکی از این پیراهن ها را کایا گربر، سوپر مدلی که از طریق کارل بسیار معروف و شناخته شده است، به تن داشت. علاوه بر کایا، کارا دلوین نیز با حمایت کارل به این حد از شهرت رسیده است و کت واک این شو با حضور کارا آغاز شد. پنه لوپه کروز نیز که در چند سال گذشته سفیر شنل است، با به تن داشتن یکی از آن پیراهن های گوله برفی این شو را به پایان رساند. کلودیا شیفر و  نائومی کمبل، سوپر مدل های مورد علاقه کارل، از جمله سلبریتی هایی بودند که در ردیف جلو این شو دیده شدند.

در پایان این مراسم مدل‌ها یک واک دسته جمعی را ارائه دادند که در حین حرکت خیلی از مدل‌ها نمی‌توانستند جلوی اشک هایشان را بگیرند.

این شو پایان یک فصل از تاریخ فشن بود که به بهترین نحو انجام شد و بهترین پایانی بود که از فردی مانند کارل لاگرفلد انتظار می‌رفت. قطعا کارل نیز چیزی بیش از این نمی‌خواست.

مدل شنل مانکن هفته مد پاریس برند شنل کارل لاگرفلد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین