کد خبر: 1201 A

موزه آتش‏نشانی برای جلوگیری از فراموشی فاجعه پلاسکو

موزه آتش‏نشانی برای جلوگیری از فراموشی فاجعه پلاسکو

پس از این‏که خبر پیشنهاد تاسیس موزه‏ای برای شهدای آتش‏نشان فاجعه ساختمان پلاسکو منتشر شد، حالا مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرده که به‌شکل فنی و اداری از تأسیس موزه آتش‌نشانی حمایت می‏کند.

ایران‌آرت: پس از این‏که خبر پیشنهاد تاسیس موزه‏ای برای شهدای آتش‏نشان فاجعه ساختمان پلاسکو منتشر شد، حالا مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرده که به‌شکل فنی و اداری از تأسیس موزه آتش‌نشانی حمایت می‏کند.

به‌گزارش ایران آرت به ‌نقل از روابط ‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران، درباره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو گفت: «از امروز وظیفه همه نهادهای فرهنگی شهر، ازجمله اداره‌ کل میراث‌فرهنگی استان تهران، این است که بر‌اساس رسالت ذاتی خود از میراث معنوی صیانت کنند و خاطره‌ جمعی مردم کشور را از حادثه پلاسکو تا ابد زنده نگه دارند».

او ادامه داد: «لباس‌ها و تجهیزات آتش‌نشانان ایثارگر، لوگوی فلزی ساختمان که تاریخ ساخت آن را نشان می‌داد، و حتی گاوصندوق‌های سوخته و بخشی از شبکه فلزی پنجره‌های این ساختمان 54ساله می‌توانند در محلی با عنوان موزه آتش‌نشانی نگه‌داری شوند تا هیچ‌وقت رشادت‌های آتش‌نشانان فداکار ما فراموش نشوند».

 

ساختمان پلاسکو موزه آتش نشاني
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین