کد خبر: 14379 A

هنرمند ایرانی در میان 12 اثر منتخب سال / گزارش تصویری از برترین عکس های هنری معماری 2017

هنرمند ایرانی در میان 12 اثر منتخب سال / گزارش تصویری از برترین عکس های هنری معماری 2017

فینالیست‌های مسابقه عکاسی معماری "هنر ساختمان" (The Art of Building) معرفی شدند.

ایران آرت:  بی.بی.سی آثار 12 فینالیست مسابقه عکاسی معماری «هنر ساختمان» (The Art of Buiding 2017) را معرفی کرد.

به گزارش ایران آرت؛ The Art of Buiding مسابقه بین المللی با جایزه سه هزار پوندی، از سوی CIOB (موسسه انحصاری ساختمان) برای انتخاب بهترین عکاسی دیجیتال از محیط زیست می باشد؛ که به صورت آزاد و در هر دو دسته عکسان حرفه ای و آماتور انجام می پذیرد.

در ادامه آثار منتخب سال 2017 این رقابت هنری، که مجموعه ای از فضای انتزاعی با استفاده از فرم سازه ها، تا تجسم خلاقانه از ساختمان های تاریخی و متروک را شامل می شود؛ مرور می کنیم. 

عکاسی هنری معماری- حسین یونسی- ایران

حسین یونسی، هنرمند عکاس ایرانی که در جمع برگزیدگان نهایی این مسابقه قرار گرفته است؛ در توضیح اثر خود می‌گوید: "نگاهی ویژه به معماری با مفهوم عروج. معمار به انسان اندیشیده که چطور هدفش رفتن از فرش تا به عرش است."

عکاسی معماری

اثر "مهمت یاسا" به دلیل خلاقیت درانتخاب موقعیت راه پله و ناقوس برج،"چشم برج" نامیده شده و در ایتالیا ثبت شده است.

عکاسی معماری

اثری از "هنکینیگ کیو" در مسجد ملی مالزی. این هنرمند می‌گوید: "وقتی نور خورشید به داخل این ساختمان می‌تابد، نور و سایه در نمایی رؤیاگونه با هم تلاقی پیدا می‌کنند... این منظره مرا به یاد فیلم Inception (تعلیق) می‌اندازد"

_99244208_bf4d517a-fc74-488c-8aff-88a0ab9840a4

اثر "هانس ویکمان" در مرکز فرهنگی آبیلس در شمال اسپانیا، دوچرخه‌سواری جوانی را ثبت کرده است. او موزه را که معمارش اسکار نیه‌مایر است، ترکیب موفقی از بنا نهادن ساختمان‌های مدرن در یک منطقه صنعتی قدیمی می‌داند.

عکاسی معماری

"فرانسیس مله" تصمیم گرفت در این تصویر به بالا نگاه کند. اینجا یک بنای یادبود فرانسوی می باشد؛ که به مناسبت صدسالگی جنگ جهانی اول ساخته شده است.

عکاسی معماری

"لیندا فان اسلوبه" که سالن تئاتری در بار-لو-دوک فرانسه را ثبت کرده؛ گفت: "این سالن تاریخی تئاتر به شکل بیضی و با محوریت صحنه و چندین طبقه و بالکن در اطراف آن ساخته شده است. تزئینات این ساختمان بسیار زیباست."

عکاسی معماری

اثر "رابرت کسوی" بخشی از یک مجموعه بزرگتر به نام "غرب رو به اضمحلال" است. این مجموعه درباره منطقه فرزنو در مونتانای آمریکا است. عکاس می‌گوید:" تصویر نشان می‌دهد که گذر زمان و آب و هوا چه بر سر یک ساختمان متروکه آورده است، ساختمانی که بعد از نقل مکان خانواده‌ها از فرزنو رها شده تا بپوسد."

عکاسی معماری

برج کلیسای سنت اندروز یک ساختمان نئو-گوتیک می باشد؛ که در اواسط قرن نوزدهم در سنگاپور ساخته شده است. "آندریان هادیانتو کویی" می‌گوید: "این برج در محیط پیرامون خود، باشکوه تمام ایستاده و هنوز هم اصالت خود را حفظ کرده است".

عکاسی معماری

عکس "پتر استاروف" با عنوان «قبرستان قرن بیست و یکم» در ریازان روسیه گرفته شده است. سازه ای نیمه‌کاره از یک مرکز خرید را می بینید.

عکاسی معماری

تصویر "گوو جی‌ هوا" از منطقه ای در گوانگ دونگ چین با عنوان «والس تقاطع پل‌ها» . هنرمند که این تصویر را از یک هواپیمای بدون سرنشین ثبت کرده است؛ می گوید: "تقاطع این اثر خطوط انتزاعی زیبایی دارد."

عکاسی معماری

"دمیترو لِوچوک" نیز تصمیم گرفته تا برای نمایش رنگ‌ و فرم در شهر دوبی به بالا نگاه کند.

عکاسی معماری

"گوتام کامات بمبولکار" می گوید: "لوله‌های کابل‌کشی یک ایستگاه قطار در نیویورک که از بالای سرم عبور می‌کند، الگوی ترسناکی ساخته که حس بیهوشی و بی وزنی را در من القا کرده است. این لوله‌ها از ورودی به انتهای بی‌نهایت می‌روند، مانند غاری ترسناک که ساخته دست بشر است."

عکاسی معماری حسین یونسی مسابفه معماری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین