کد خبر: 14784 A

زنان پیشرو معماری را بشناسید

زنان پیشرو معماری را بشناسید

وبسایت جدیدی به نام "زنان پیشگام معماری آمریکا" به تازگی شروع به فعالیت کرده است.

ایران آرت:  بنیاد معماری "بورلی ویلیس" یک وبسایت جدید به نام "زنان پیشگام معماری آمریکا" و با نام اختصاری "bwaf" راه اندازی کرده است.

این وبسایت برای ثبت نقش زنان تاثیرگذار در معماری تلاش می‌کند. این بنیاد با همکاری"وندا بابریسکی" از سال 2012 تا کنون مطالعه ای را در مورد زنانی که در ارتقای معماری نقش بازی کرده‌اند را صورت داده است.

آرک دیلی نوشت، معمارانی که در این وبسایت معرفی شده‌اند بر اساس بررسی‌های سخت گیرانه ای در این فهرست قرار گرفته‌اند. "ماریون گریفین"، "آدا لوئیس هاکستابل "، و "ری  ایمس "بعضی از معمارانی هستند که در این وبسایت معرفی شده‌اند.

"ماریون گریفین" مدتی در کنار "فرانک لویید رایت" کار کرده و سبک او را نه تنها در مدارس آمریکا بلکه در استرالیا و هند گسترش داده است.

"آدا لوئیس هاکستابل " منتقد معماری نیویورک تایمز، عناوینی چون اولین زن عضو هیئت داوران جایزۀ پریتزکر و کسب جوایز "گوگنهایم"، " پولیتزر" و مواردی دیگر را در کارنامه دارد.

"ری  ایمس " دیگر معماری که این فهرست معرفی شده، به ویژه بر طراحی مبلمان، منسوجات، فیلم و اسباب بازی‌ها تمرکز دارد. وی مبتکر طراحی یک سلسله فیلم‌های  پویانمایی به نام "Mondrianesque" در زمینه معماری است.

علاوه بر این معماران 47 زن معمار دیگر در این وب سایت معرفی شده‌اند. این وب سایت توسط "یی بریج" مستقر در لس آنجلس طراحی شده و توسط انجمن ملی هنر و ده‌ها شرکت  دیگر حمایت می‌شود. این وبسایت قصد دارد فعالیت خود را به مرور با معرفی شخصیت‌های بیشتر گسترش دهد و امیدوار است که مشوقی برای ورود بیشتر زنان به این حرفه باشد.

پیش از این و در جایزه ای برای زنان معمار طراحان پیشرو سال 2017 معرفی شده بودند. این جایزه در چهارمین دوره به پنج معمار زن آمریکایی یعنی "ماریون ویس" استاد دانشگاه پنسیلوانیا"، " الیزابت ویتاکر"، بنیانگذار حلقه معماری تلفیقی، "بیلی فرکلو" پژوهشگر عرصه فن آوری های چندرسانه‌ای، " سارا ویتینگ"   دکترای تاریخ معماری و "دانا ون بورن" اختصاص داده شده بود.

 

زنان پیشرو معماری بنیاد معماری بورلی ویلیس زنان پیشگام معماری آمریکا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین