کد خبر: 17950 A

ببینید: قدیمی‌ترین ساختمان شهر افسانه‌ای فلورانس

ببینید: قدیمی‌ترین ساختمان شهر افسانه‌ای فلورانس

بنای فلورانس در کنار کلیسای این شهر قرار دارد و قدیمی‌ترین بنای این شهر محسوب می‌شود.

ایران آرت: مردمان فلورانس مدتها بر این باور بوده اند که بنای فلورانس در گذشته محلی در عصر باستان بوده که بعدها به کلیسای مسیحیان مبدل شده است ولی این موضوع به طور کلی صحیح نیست. هر چند که بسیاری از خرابه های بناهای رومی را این بنا در دل خود جای داده است و روی خانه ای رومی قرار گرفته است که روکش آن موزاییک است. این بنا بین قرون چهارم و پنجم میلادی ساخته شده است و به دلیل قدمت ساخت آن، قدیمی ترین ساختمان این شهر افسانه ای در ایتالیا قلمداد می شود.

1

به گزارش ایران گشت، در زمان قرون وسطی، این بنا بطور قابل ملاحظه ایی بزرگتر و زیباتر گردید. در ابتدا بیشترین توجه به بخش درونی آن شد و در همین راستا، کف و دیوار آن بطور کامل با سنگ مرمر در قرن یازدهم میلادی پوشیده شد. دیواره های بنا با ستونهای مجسمه دار باستانی و با طرح های هندسی زیبا تزئین شدند و در کف آن گل رز بسیار قشنگی با سنگ مرمر حکاکی شد. در اوایل قرن دوازدهم، بیرونی سنگی آن با سنگ مرمرهای سبز و سفید پوشانده شد. از اواسط تا اواخر قرن دوازدهم، فلورانسی ها یک طبقه کوچک دیگر، یک سقف هرمی شکل و فانوس به این مجموعه افزوده شد.

4
در اواخر دوره گوتیک و اوایل رنسانس، درهای برنزی معروف بنا به این مجموعه اضافه شد. اولین در شرقی آن (در حال حاضر در جنوبی است) به وسیله آندریا پیسانو بین سالهای ۱۳۳۶-۱۳۳۰ ساخته شد. در جناح شمالی آن لورنزو گیلبرتی بین سالهای ۲۴-۱۴۰۱ طراحی کرد و در بخش شرقی آن در حال حاضر که معروف به درهای بهشت می باشند بوسیله ژیبرتی در طول سالهای ۵۲-۱۴۲۵ ساخته شد.

3

بنای فلورانس در قلب شهر تاریخی فلورانس درست کنار کلیسا جامع این شهر قرار دارد. در شرقی بنا درست رو به روی  ورودی غربی کلیسا جامع قرار دارد. مثل تمام بناهای مسیحی باستان، ساختمان آن به شکل هشت ضلعی است. قدمت طبقه اصلی این بنا به دوران باستان بر می گردد که حدود قرن چهارم یا پنجم می شود. ولی بالاترین طبقه بنا، بام هرمی و فانوس آن قدمت شان به قرن دوازدهم می رسد. تمام بخش بیرونی آن با سنگ های مرمر پوشیده است تا با الگوهای هندسی اطراف آن تناسب داشته باشد.

معماری بنای فلورانس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین