کد خبر: 43634 A

بلندترین ساختمان دارای اسکلت چوبی/ عکسها

بلندترین ساختمان دارای اسکلت چوبی/ عکسها

طراحی این پروژه دوستدار طبیعت، افق‌های جدیدی را در ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های حافظ محیط زیست آشکار کرده است.

ایران آرت: یکی از پروژه‌های جالب توجه که برای حفاظت از محیط زیست، طراحی و به بهره برداری رسیده است، ساخت یک ساختمان چوبی با ارتفاع ۴۵ متر و در ده طبقه در کشور استرالیا می باشد. این پروژه که “۲۵ King” نام دارد، بلندترین ساختمان تجاری دارای اسکلت چوبی در کشور استرالیا شناخته می‌شود.

طراحی این پروژه دوستدار طبیعت، افق‌های جدیدی را در ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های حافظ محیط زیست آشکار کرده است. برای تزیین و زیباسازی این ساختمان، از نمای شیشه‌ ای درخشان استفاده شده است. سازه چوبی اصلی ساختمان “۲۵ King” متشکل از چوب‌ های Glulam و CLT است.

به گزارش وبسایت آبگینه، فرآیند ساخت و ساز ساختمان “۲۵ King” چیزی در حدود ۱۵ ماه به طول انجامیده است و برای افزایش استحکام آن، از ستون‌ های V شکل استفاده شده است. Philip Vivian ، مدیر کمپانی Bates Smart و سازنده ی این پروژه می‌ گوید: “با ساخت و بهره برداری از چنین ساختمان‌ هایی، مردم بیشتر و بهتر به طبیعت پیرامون خود متصل می‌ شوند و البته محیط زیست نیز در این بین کم‌ تر آسیب می‌ بیند!”

2

طرح این ساختمان، الهام گرفته از نوعی ساختمان چوبی بومی به نام “Queensander” و همچنین غرفه های تاریخی رایج در منطقه Showgrounds می باشد! طبقه ی پایینی این ساختمان به چند کافه و رستوران اختصاص یافته است و ۹ طبقه ی بالا نیز برای انجام کارهای اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

3

کمپانی سازنده ی این پروژه می‌ گوید: "نحوه طراحی و ساخت این پروژه به گونه ای است که مصرف انرژی را ۴۶ درصد کاهش می‌ دهد و میزان تصاعد دی اکسید کربن از طریق این ساختمان نیز ۷۴ درصد کمتر از ساختمان‌ های مشابه خواهد بود!"

5

6

7

 

معماری ساختمان طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین