کد خبر: 46890 A

شهر لندن دو طبقه می‌شود؟/ عکس

شهر لندن دو طبقه می‌شود؟/ عکس

شرکت کلایو ویلکینسون طبقه دوم لندن را "محل کار بی پایان" نام‎گذاری کرده است.

ایران آرت: یک شرکت معماری در کالیفرنیا به نام کلایو ویلکینسون که سابقه‌ی طراحی گوگل کامپلکس آمریکا را در کارنامه دارد، اکنون یک ایده‌ی جاه طلبانه تری ارائه کرده است. این شرکت طبقه دوم لندن را طراحی کرده است و قصد دارد فضا های کاری پایتخت بریتانیا را به یک طبقه‌ی دیگر در بالای این شهر منتقل کند.

این شرکت طبقه دوم لندن را محل کار بی پایان (به انگلیسی: endless workplace) نام گذاری کرده است. این پروژه مانند یک پارک طراحی شده است که به صورت شناور بر روی ساختار اصلی شهر لندن قرار می‌گیرد. مردم کلانشهر هایی مانند لندن برای رفتن به محل کار خود و بازگشت به خانه به طور متوسط دو ساعت در روز را در سطح شهر در حال تردد هستند و این موضوع اصلی ترین انگیزه‌ی تیم طراحی برای ارائه‌ی این پروژه بود تا با تبدیل شهر به دو طبقه در جست و جوی راهکاری برای کاهش زمان تردد شهروندان باشند.

محل کار بی پایان

به گزارش آبگینه، محل کار بی پایان در واقع یک فضای کار اشتراکی است که می‌تواند در اختیار شرکت های نوپا و هچنین کمپانی های شناخته شده قرار بگیرد. در طبقه دوم لندن که محل کار شهروندان است، آن ها تنها پشت یک میز نمی‌نشینند بلکه می‌توانند در هر مکانی علاقه دارند به فعالیت بپردازند و حتی محلی برای استراحت داشته باشند. بر اساس جزئیاتی که در این طراح ارائه شده است، مردم برای رفتن به محل کار خود و بازگشت به خانه دیگر به صورت افقی حرکت نمی‌کنند؛ آن ها توسط لوله های عمودی از یک طبقه به طبقه دیگر شهر منتقل می‌شوند.

2

طبقه دوم لندن از نور کافی و چشم انداز جذاب برخوردار خواهد بود. حیاط های این فضا از پایین به شهر لندن مشرف هستند و از بالا به سوی خورشید باز خواهند شد. کلایو ویلکینسون اعتقاد دارد که خلق تحولات شگرف مانند ساخت این پارک کاری در طبقه دوم یک شهر با پیشرفت تکنولوژی دیگر یک کار غیر قابل تصور نیست.

3

 

لندن معماری معمار طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین