کد خبر: 47972 A

طراحی جدید کلیسای کرتی در فرانسه/ عکس

طراحی جدید کلیسای کرتی در فرانسه/ عکس

طرح جدید کلیسای جامع کرتی در ایل دو فرانس کشور فرانسه بسیار جالب توجه است.

ایران آرت: شهر کرتی در ناحیه ایل دو فرانس فرانسه قرار گرفت است و حدود نود هزار نفر جمعیت دارد. پروژه طرح جدید کلیسای جامع کرتی در سال ۲۰۱۵ و پس از شش سال توسط گروه معماری AS به پایان رسید.

طرح جدید این کلیسا بی شباهت با طرح قبلی خود نیست؛ طاق گنبدی آن که به آسمان اشاره می کند برگرفته از پلان طرح قبلی است. شبستان کلیسا میان دو بخش چوبی قرار دارد؛ این چوب ها نمادی از دست های انسان هستند که در محراب به یکدیگر می رسند و سپس به بالا می روند.

کلیسا با طرح جدید خود که ظرفیت آن را نسبت به قبل دو برابر کرده است، به استقبال مهمانان می رود. کلیسای جامع کرتی اکنون می تواند از رویدادهای پرجمعیت نیز میزبانی کند. نیمکت ها جای خود را به صندلی های جدید داده اند که به منظور القای احساس ارتباط نزدیک به صورت نیم دایره کنار یکدیگر قرار گرفته اند. سقف منحنی این کلیسا با چوب درخت صنوبر ساخته شده است و توسط انعکاس نورهای رنگی تزئین می شود.

1

برج ناقوس این کلیسا در طرح جدید از ساختمان اصلی جدا شده است و در قسمت جلوخان قرار دارد. این برج با بیست و پنج متر ارتفاع و سه زنگ بر روی خود به عنوان یک هدایت کننده برای مهمانان عمل می کند.

3

پروژه طرح جدید کلیسای کرتی در فرانسه با حمایت یکی از انجمن های وابسته به اسقف کلیسای جامع شکل گرفته است. کلیسا در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده بود و یکی از میراث معاصر شهر به شمار می رفت. طرح جدید، یک طرح بلند پروازانه بود که علاوه بر بازسازی، تغییرات زیادی در فرهنگ و هویت فضایی که قرار داشت ایجاد می کرد.

 

معماری طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین