کد خبر: 64297 A

تخریب اولین ساختمان کپسولی دنیا/ عکس

تخریب اولین ساختمان کپسولی دنیا/ عکس

برج کپسولی ناکاگین در توکیو که اولین ساختمان کپسولی جهان است، ماه آینده تخریب می‌شود.

ایران آرت: برج کپسولی ناکاگین که توسط کیشو کوروکاوا، معمار معروف ژاپنی، طراحی و در سال ۱۹۷۲ ساخته شد، یکی از بناهای شاخص در سبک معماری متابولیسم است. هدف از این جنبش خلق فضاهای مسکونی پایدار بود که مردم بتوانند در صورت جابه‌جایی آنها را همراه خود ببرند.

کپسول‌های برج ناکاگین با پنجره‌های بزرگ و گرد خود، طوری طراحی شده بودند که بتوان آنها را برداشت و جایگزین کرد اما در عوض سال‌ها در همان محل باقی مانده و فرسوده شدند.

هر کدام از این کپسول‌ها که به شکل خانه یا دفاتر کوچک ساخته شده‌، تنها ۱۰ متر مربع مساحت دارند و با وسایل متعلق به دهه ۷۰ از جمله میزهای تاشو و ساعت‌های قدیمی که دوباره مد شده‌، پرشده‌اند.

 

169562832

 

به گزارش ایرنا، برج ناکاگین در سالهای اخیر با لوله‌های پوسیده و نشتی آب به مشکل برخورده و صاحبان برخی از واحدها ترجیح می‌دهند به جای پرداخت هزینه تعمیر و نگهداری ساختمان آن را تخریب کنند.

روند تخریب این ساختمان تاریخی از ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین ۱۴۰۱) آغاز می‌شود. مالکان برج کپسولی ناکاگین در نظر دارند قبل از تخریب برخی از کپسول‌های مکعبی سفید این بنا را خارج کرده و پس از تعمیر و بازسازی آنها را به موزه‌ها بفرستند.

 

معماری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین