کد خبر: 17256 A

بازگشت خواننده رنگین‌پوست با ترانه‌ای برای فیلم کارگردان رنگین‌پوست

بازگشت خواننده رنگین‌پوست با ترانه‌ای برای فیلم کارگردان رنگین‌پوست

خواننده نیجریه‌ای که هفت سال پیش بالاتر از ادل پردرآمدترین موسیقیدان بریتانیایی حاضر در آمریکا لقب گرفته بود، با خواندن ترانه‌ای برای فیلم تازه آوا دوورنی پس از هشت سال به عرصه موسیقی بازمی‌گردد.

ایران‌آرت: موسیقی متن «چین‌خوردگی در زمان» را رامین جوادی ساخته که بیشتر با سریال تماشایی «فرار از زندان» شناخته می‌شود و خوانده اصلی آن شادِی است؛ خواننده و آهنگساز زاده نیجریه و ساکن انگلیس که با خواندن یک قطعه ترانه برای «چین‌خوردگی در زمان» پس از حدود هشت سال در آستانه بازگشتن به دنیای موسیقی است. این قطعه «گل گیتی» نام دارد و همزمان با اکران فیلم از آن رونمایی می‌شود.

شادِی 59 ساله سال‌ها پیش خواننده اصلی گروهی به نام خودش بود و بازگشت او پس از حدود یک دهه به عرصه خوانندگی اتفاقی مهم در دنیای موسیقی و البته سینماست. دوورنی با اشاره به اینکه هرگز فکر نمی‌کرده شادی پیشنهاد او برای اجرای یک ترانه در «چین‌خوردگی در زمان» بپذیرد، در صفحه توییتر خود نوشت: «شادی بسیار بخشنده، مهربان یو یک الهه است. ما با هم سفری را آغاز کردیم که هرگز فراموش نمی‌شود.»

او آخرین بار سال 2010 در آلبوم «سرباز عشق» فعالیت کرده بود و اینجا در «چین‌خوردگی زمان» با چهره‌هایی چون دی‌جی خالد، دمی لواتو، سیا، کلانی و خواهران کلویی و هال بیلی (شاگردان بیانسه) همکاری می‌کند. جوادی هم که ایرانی/آلمانی است و ساختن موسیقی متن «بازی تاج و تخت» را در کارنامه دارد، نسخه اصلی موسیقی متن را برای پخش فیلم دوورنی آماده می‌کند.

شادِی در 2011 پس از حدود یک دهه تور کنسرت‌های خود را در آمریکا اجرا کرد و به لطف انتشار یک آلبوم تازه با 17 میلیون دلار درآمد، بالاتر از ادل پردرآمدترین خواننده بریتانیایی سال لقب گرفت. او در فهرست کلی پولدارترین‌های دنیای موسیقی در آن سال پایین‌تر از تیلر سوییفت ششم شده بود.

«چین‌خوردگی در زمان» روز 9 مارس روی پرده سینماها می‌رود و اوپرا وینفری، ریس ویترسپون و میندی کالینک نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند. دوورنی نخستین فیلمساز رنگین‌پوست تاریخ سینماست که روی صندلی کارگردانی پروژه‌ای با بودجه بیش از 100 میلیون دلار می‌نشیند.

شادی مهدی فروتن آوا دوورني چين و چروك در زمان رامين جوادي
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین