کد خبر: 24509 A

آسیایی‌هایی که دنیای موسیقی را ترکاندند

آسیایی‌هایی که دنیای موسیقی را ترکاندند

گروه بی‌تی‌اس در آستانه برگزاری یک تور بزرگ جهانی است.

ایران آرت: ملت‌های مختلف نگاه‌های متفاوتی به موسیقی دارند و احتمال زیادی وجود دارد یک سبک موسیقی از یک ملت برای مردم دیگر کشورهای دنیا جذاب نباشد. در این بین هر از گاهی شاهد حضور ستاره‌هایی هستیم که سبک موسیقی‌شان مرزها را پشت‌سر می‌گذارد و مورد علاقه جهانیان واقع می‌شود.

یکی از این موارد جالب گروه کره‌ای بی‌تی‌اس است. این گروه که هفت جوان خوش‌ قد و بالای کره‌ای آن را تشکیل داده‌اند راه چندین سال را در یک شب طی کرده است و در عرض مدت کمی شاهد درخشش گروه بی‌تی‌اس در سطح جهانی هستیم.

برترین ها نوشت: موفقیت گروه بی‌تی‌اس به اندازه‌ای پیشرفت که اخیراً شاهد حضور آلبوم «عاشق خودت باش» در صدر پرفروش‌ترین‌ آهنگ‌های بیلبورد ۲۰۰ موسیقی آمریکا هستیم. این آلبوم بیش از ۱۳۵ هزار نسخه در آمریکا فروش داشته که این آمار برای یک گروه‌ کره‌ای واقعاً مثال‌زدنی است.

bts2

حدود ۵ سال پیش هفت جوان خوش‌تیپ کره‌ای با نام‌های شوگا، آر ام، جین، وی، جی‌هوپ و جونگ‌ کوک، گروهی را با نام بی‌تی‌اس تشکیل دادند. این گروه با نام‌های بنگتن بویز و پسران ضدگلوله نیز شناخته می‌شود و گاهی اوقات شاهد خطاب کردن این گروه با نام پسران فراتر از صحنه (Beyond the scene)، نیز هستیم.

تاریخ تشکیل گروه بی‌تی‌اس دقیقاً به هشت سال پیش باز می‌گردد اما تا سال ۲۰۱۳ اعضای این گروه ثابت نبودند و شاهد اضافه و کم شدن اعضای بی‌تی‌اس بودیم. در این سال اولین آلبوم بی‌تی‌اس با نام No More Dream منتشر شد و در همان ابتدا مورد توجه انجمن‌های موسیقی و هواداران قرار گرفت و جوایز مختلفی را برای بی‌تی‌اس به دنبال داشت.

آلبوم بعدی بی‌تی‌اس با نام بال‌ها حدود ۳ سال بعد در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و توانست به مقام ۲۶ در جدول بیلبورد ۲۰۰ آهنگ برتر آمریکا قرار بگیرد. این آلبوم بیشتر از یک هفته در جداول مختلف موسیقی حضور داشت و راه را برای جهانی شدن بی‌تی‌اس باز کرد. آمارها از فروش بیشتر از ۴ میلیون نسخه از آلبوم بال‌ها در کل دنیا حکایت دارد.

پس از این موفقیت شاهد انتشار مجموعه آلبوم‌های Love Yourself از جانب بی‌تی‌اس بودیم. این آلبوم‌ها یک بار دیگر رکوردهای جدیدی را به دنبال داشت، از طرف دیگر بی‌تی‌اس در این مجموعه آلبوم‌ها با همکاری یونیسف کمپینی را راه‌اندازی کرد و تاکنون چیزی بیشتر از یک میلیون دلار جهت این کمپین علیه خشونت جمع‌آوری شده است.

bts 1

جالب است بدانید در پی موفقیت‌ جوان‌های بی‌تی‌اس، رئیس جمهور کره‌جنوبی در طی نامه‌ای از دستاوردهای بی‌تی‌اس تشکر کرد.

گروه بی‌تی‌اس که این روزها در کشورهای مختلف دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده است در آستانه برگزاری یک تور بزرگ جهانی است.

موسیقی پاپ گروه بی تی اس گروه موسیقی
نظرات خوانندگان
  • sara
    پاسخ

    راه چند ساله رو یه شبه نرفتن اونا از خیلی قبلتر تلاش میکردن از زمان دبیشون تا به الان

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین