کد خبر: 26565 A

از یگانه و بانی تا شهرام ناظری / خوانندگان ایرانی در آن سوی آب‌ها می‌خوانند

از یگانه و بانی تا شهرام ناظری / خوانندگان ایرانی در آن سوی آب‌ها می‌خوانند

در روزهای تعطیلات کنسرت‌ها در داخل کشور، برخی گروه‌ها و خوانندگان مطرح در آن سوی آب‌ها به روی صحنه می‌روند.

ایران آرت: ماه محرم است و هیچ برنامه‌ای از سوی خوانندگان و گروه‌های موسیقی در ایران روی صحنه نمی‌رود. البته این تعطیلی موسیقی محدود به ماه محرم نیست و تا آخر صفر ادامه خواهد یافت. اما این بدان معنا نیست که همه خوانندگان و گروه‌های موسیقی در خانه می‌نشینند تا ایام محرم و صفر به انتها برسد. برخی گروه‌ها و خوانندگان مطرح موسیقی کشورمان برنامه‌هایی را تدارک می‌بینند و در آن سوی آب‌ها به روی صحنه می‌برند. در این کنداکتور، کشورهای اروپایی و همچنین امریکای شمالی بیشترین سهم را از برنامه‌های هنرمندان ایرانی دارند.

به گزارش ایران، محسن یگانه خواننده موسیقی پاپ که سال نسبتاً کم کاری را آغاز کرده هم اینک در آلمان به سر می‌برد و دیشب نخستین برنامه خود را در شهر دوسلدورف به صحنه برد. او همچنین در روزهای دهم مهر در اشتوتگارت، ۲۱ مهر در بروکسل بلژیک و ۲۴ مهر در وین اتریش کنسرت‌های اروپایی خود را پی خواهد گرفت.

بهنام بانی دیگر خواننده پاپ نیز دیشب کنسرتی را در شهر منچستر اجرا کرد و امشب نیز قرار است در شهر لندن دومین کنسرت خود را برگزار کند. اما شهرام ناظری و حافظ ناظری چند روز دیگر سفر طولانی خود را به آن سوی آب‌های اقیانوس آغاز می‌کنند تا در 10روز پایانی مهر ماه تور کنسرت کانادا را برگزار کنند. این اجراهای زنده قرار است در روزهای ۲۱ مهر ماه در اتاوا، ۲۲ مهرماه در شهر مونترال، ۲۹ مهرماه در شهر تورنتو، ۵ آبان در کالگری و ۶ آبان نیز در ونکوور میزبان علاقه‌مندان موسیقی ایرانی باشند.

گروه‌های «ماکان بند» و «پازل بند» نیز روزهای ۲۱ و ۲۸ مهر ماه در دو شب، کنسرت مشترکی را در شهرهای تورنتو و ونکوور برای ایرانیان این دو شهر برگزار می‌کنند.

علی قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی با همراهی سارا رسول‌زاده و حامد شفیع خواه نیز با دعوت تئاتر ملی سوئد و همکاری جشنواره‌ موسیقی جهانی «شیستا» و انجمن فرهنگی سوئد، پروژه «شط رنج» را به کارگردانی سهیلا گلستانی روز ششم آبان ماه در سالن موزیکالیکای استکهلم روی صحنه می‌برد. این آهنگساز با همراهی محمدرضا مرتضوی آبان ماه در سالن فیلارمونی کلن نیز روی صحنه خواهد رفت.

پیش‌تر گروه موسیقی «شمس» به سرپرستی کیخسرو پورناظری و خوانندگی همایون شجریان روز سوم مهر ماه در قالب جشنواره بین‌المللی موسیقی عرفانی قونیه کنسرت‌هایی را برگزار کرد که در این اجراهای زنده سهراب پورناظری و تهمورس پورناظری گروه اصلی نوازندگان را تشکیل می‌دادند.

شهرام ناظری محسن یگانه علی قمصری پازل بند بهنام بانی ماکان بند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین