کد خبر: 27873 A

گیشه بریتانیا در تسخیر فردی مرکوری و کویین

گیشه بریتانیا در تسخیر فردی مرکوری و کویین

فیلم "حماسه کولی" که درباره فردی مرکوری افسانه‌ای و گروه راک "کویین" است بر صدر گیشه بریتانیا نشست.

ایران آرت: اکران فیلم سینمایی "حماسه کولی" (Bohemian Rhapsody) از هفته گذشته در بریتانیا آغاز شده است و چند روز دیگر از تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان) در ایالات متحده آمریکا هم اکران خواهد شد.

عملکرد حماسه کولی در بریتانیا موفق بوده و علاوه بر شروع خوب ۶.۴ میلیون پوندی ظرف سه روز نمایش افتتاحیه، در مجموع موفق شده تا روز دوشنبه فروشی در حدود ۹.۵ میلیون پوند را در بریتانیا تجربه کند.

در مقام مقایسه با آثاری چون "برترین شومن" و "ماما میا!" که می‌توانند به دلیل برخی شباهت‌ها الگوی فروش حماسه کولی در بریتانیا را نشان دهند؛ باید عنوان کرد که برترین شومن در بازه زمانی مشابه فروش ۴.۸ میلیون پوند و ماما میا! فروش ۹.۸ میلیون پوند را تجربه کرد. هر دوی این فیلم‌ها ظرف هفته‌های بعد فروش قابل‌توجهی را در بریتانیا داشتند و فاکس به عنوان استودیوی تولیدکننده فیلم امیدوار است حماسه کولی هم سرنوشت مشابهی را در بریتانیا تجربه کند.

به گزارش دیجی مگ، در حالی که حماسه کولی موفق‌ترین فیلم آخرهفته گذشته در بریتانیا بود دو فیلم سینمایی "ستاره‌ای متولد شده است" و "هالووین" جایگاه‌های دوم و سوم را در میان پرفروش‌ترین‌های آخر هفته به خود اختصاص دادند.

فیلم سینمایی ستاره‌ای متولد شده است چهارمین هفته اکران خود را در بریتانیا سپری می‌کند و تا اینجای کار در این کشور ۱۹.۲ میلیون پوند فروخته است. موسیقی‌های به کار رفته در این فیلم سینمایی در میان محبوب‌ترین قطعات این روزهای بریتانیا قرار گرفته و همین موضوع از جمله دلایلی است که به افزایش فروش این اثر سینمایی منجر شده است.

فیلم ترسناک هالووین هم برای هفته دوم در بریتانیا روی پرده‌ می‌رود و در مجموع ۵.۸ میلیون پوند فروش داشته. در حالی که هالووین در آمریکا افتتاحیه بسیار قدرتمند و فروش خوبی را تجربه می‌کند اما در مقام مقایسه شرایط فیلم در بریتانیا چندان چنگی به دل نمی‌زند.

گیشه فردی مرکوری ماما میا کویین حماسه کولی برترین شومن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین