کد خبر: 32230 A

جوایز گرمی ۲۰۱۹ اهدا شد / فهرستی سرشار از شگفتی با حضور یک ایرانی / لیدی گاگا برنده سه جایزه شد / یک جایزه مهم برای کریس کرنل

جوایز گرمی ۲۰۱۹ اهدا شد / فهرستی سرشار از شگفتی با حضور یک ایرانی / لیدی گاگا برنده سه جایزه شد / یک جایزه مهم برای کریس کرنل

مراسم اهدای جوایز گرمی ۲۰۱۹ با معرفی برترین‌های دنیای موسیقی برگزار شد.

ایران آرت: سجاد مالمیر: صبح امروز دوشنبه 22 بهمن‌ماه (10 فوریه) مراسم اهدای جوایز گرمی 2019 در سالن استیپلز سنتر شهر لس‌آنجلس برگزار شد و برندگان جوایز گرمی در رشته‌های مختلف معرفی شدند.

به گزارش ایران آرت، در حالیکه تصور می‌شد در شب اهدای مراسم گرمی اتفاقی شگفت‌انگیز برای دریک و کندریک لامار رقم بخورد اما این دو هنرمند که به ترتیب در 7 و 8 رشته نامزد دریافت جایزه بودند، شب خوبی را سپری نکردند و تنها از نزدیک شاهد اهدای جوایز گرمی به هنرمندان دیگر همچون کیسی ماسگریوز، چایلدیش گامبینو و لیدی گاگا شدند.

در این مراسم جایزه بهترین آلبوم سال به آلبوم "زمان طلایی" اثر کیسی ماسگریوز اهدا شد. ماسگریوز در این بخش رقبای سرشناس‌تری همچون کاردی بی، دریک و پست مالون را کنار زد و به گرمی رسید. آلبوم "زمان طلایی" که نماینده موسیقی کانتری در بخش بهترین آلبوم سال بود، موفق شد جایزه بهترین آلبوم کانتری را هم دریافت کند. کیسی ماسگریوز همچنین جایزه بهترین اجرای تک نفره کانتری را هم برای قطعه "پروانه‌ها" دریافت کرد.

دو جایزه مهم بهترین تک آهنگ و بهترین ضبط سال به اثر جنجالی "اینجا آمریکاست" با صدای چایلدیش گامبینو اهدا شد. قطعه "سطحی" لیدی گاگا و بردلی کوپر و تک آهنگ "طرح خداوند" اثر دریک از دیگر نامزدهای جوایز بهترین تک آهنگ و بهترین ضبط سال بودند.

جایزه بهترین هنرمند جدید سال نیز طبق پیش‌بینی‌ها به دوا لیپا اهدا شد. دوا لیپا همچنین موفق شد جایزه بهترین قطعه دنس و الکترونیک سال را هم دریافت کند. او برای قطعه "برق" که آن را به طور مشترک با اسلیک سیتی اجرا کرده است برنده این جایزه شد.

اما سه جایزه بهترین اجرای تک نفره پاپ، بهترین اجرای دو نفره پاپ و بهترین موسیقی رسانه‌های تصویری را لیدی گاگا کسب کرد. او برای اجرای قطعه "جوآن" برنده جایزه بهترین اجرای تک نفره شد و جایزه بهترین اجرای دو نفره و بهترین آهنگ رسانه‌های تصویری را هم با همراهی بردلی کوپر برای اجرای قطعه "سطحی" دریافت کرد. لیدی گاگا در لحظه دریافت جایزه‌اش احساساتی شد و اشک ریخت. او همچنین اعلام کرد که بردلی کوپر برای حضور در مراسم بفتا به بریتانیا سفر کرده و در این مراسم حضور ندارد.

جایزه گرمی بهترین آلبوم با کلام پاپ را آریانا گرانده برنده شد. این در حالی است که گرانده قرار بود در مراسم گرمی اجرا هم داشته باشد اما چند ساعت قبل از شروع مراسم اعلام کرد که آکادمی به او اجازه نداده ترانه انتخابی‌اش را اجرا کند. آریانا گرانده به دلیل آنچه که آن را "سانسور" اعلام کرد، از حضور در مراسم گرمی سر باز زد.

در بخش جوایز موسیقی راک، جایزه بهترین اجرای راک به کریس کرنل فقید رسید. این خواننده که در سال 2017 خودکشی کرد و از دنیا رفت، برای اجرای قطعه "وقتی آدم بد کار خوب می‌کند" جایزه بهترین اجرای راک را کسب کرد. همچنین جایزه بهترین اجرای متال به گروه "های آن فایر"، بهترین آهنگ راک به اثری مشترک از جک آنتونوف و سنت وینسنت و جایزه بهترین آلبوم راک به آلبوم "از آتش‌سوزی" از گروه آمریکایی "گرتا ون فلیک" رسید.

جایزه بهترین آلبوم رپ به "تعرض به حریم شخصی" اثر کاردی بی و بهترین آهنگ رپ به "طرح خداوند" اثر دریک رسید و جایزه بهترین آلبوم آر.اند.بی را هم گروه "اچ.ای.آر" برای آلبوم "اچ.ای.آر" به خانه برد.

همچنین جایزه بهترین موزیک ویدئو به اثر "اینجا آمریکاست" از چایلدیش گامبینو رسید و جایزه بهترین موسیقی متن هم به فیلم "برترین شومن" اهدا شد.

در پایان جایزه بهترین آلبوم "نیو ایج" نیز به گروه "ماه افیون" (Opium Moon) اهدا شد که یکی از اعضای این گروه چهار نفره، حمید سعیدی سنتورنواز ایرانی ساکن آمریکاست و دیگر اعضای آن نیز مهاجرینی از کشورهای دیگر هستند.  

جنیفر لوپز، پست مالون، کاردی بی، لیدی گاگا، برندی کارلایل، دوا لیپا، سنت وینسنت، کیسی ماسگریوز، کامیلا کابیو و شاون مندز از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم گرمی 2019 اجرا کردند. 

جوایز گرمی جنیفر لوپز لیدی گاگا دریک آریانا گرانده بردلی کوپر سجاد مالمیر پست مالون کاردی بی گرمی 2019 شاون مندز کیسی ماسگریوز چایلدیش گامبینو ماه افیون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین