کد خبر: 34368 A

"حبس دنیا" با وحید تاج به صحنه می‌آید/ کنسرتی که فقط اجرای موسیقی نیست

"حبس دنیا" با وحید تاج به صحنه می‌آید/ کنسرتی که فقط اجرای موسیقی نیست

پروژه موسیقایی "حبس دنیا" با خوانندگی وحید تاج و حضور تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی کشور روی صحنه می‌رود.

ایران آرت: محمد نصرتی از هنرمندان فعال حوزه موسیقی که رهبری ارکستر پروژه "حبس دنیا" را بر عهده دارد، با اشاره به جزئیات این کنسرت که روز چهاردهم اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود، توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی که از مدت‌ها قبل انجام گرفته بود، بنا داشتیم کنسرتی را طراحی کنیم که علاوه بر اجرای زنده یک اثر موسیقایی دربرگیرنده هنرهای دیگر نیز باشد. از این رو با جلسات متعددی در این چارچوب میان دست اندرکاران کنسرت برگزار شد، به این نتیجه رسیدم که علاوه بر حضور یک ارکستر بزرگ فضایی را فراهم کنیم که هنرهای دیگر نیز در اجرای پروژه مشارکت داشته باشند. به همین جهت فضای کار به شکلی طراحی شده که مخاطبان در کنسرت پیش رو شاهداجرایی خواهند بود که اشکال نمایشی نیز در آن مشاهده خواهد شد.

وی در گفتگو با مهر ادامه داد: پروژه "حبس دنیا" که محتوای آن بر اساس اشعار خیام و مولانا طراحی شده روایتگر سرگشتگی انسان وسیر و سلوک اوست که قطعاً با فهمی متفاوت به مخاطبان ارائه می‌شود. به هر حال طی سال‌های اخیر پروژه‌های متعددی در فضای مشابهی که به آن اشاره شد روی صحنه رفته و به همین جهت ما نهایت تلاش خود را انجام داده‌ایم که در حوزه طراحی و اجرا کار متفاوتی پیش روی مخاطب قرار گیرد. ما در این اجرای زنده می‌کوشیم که با استفاده از هنرهای مختلف و کمتر تجربه شده سرگشتگی انسان را روایت کنیم که بی ارتباط با دنیای امروز هم نیست و امیدوارم ماجرا به گونه‌ای باشد که بتواند مورد استقبال قرار گیرد.

نصرتی اظهار کرد: اگرچه تأمین هزینه‌ها برای اجرای یک ارکستر خصوصی کار بسیار سختی است اما به دلیل مفهوم بسیار مهمی که این پروژه برای مخاطبان امروزی می‌تواند داشته باشد تصمیم گرفتیم با وجود شرایط سخت اقتصادی پروژه‌ای را روی صحنه ببریم که حرف‌هایی برای گفتن داشته و فقط یک اجرای زنده موسیقایی ساده نباشد.

این رهبر ارکستر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بخشی از عوائد کنسرت به نفع سیل زدگان خرم آباد صرف می‌شود، به معرفی اعضای گروه اجرایی این کنسرت پرداخت و گفت: علی طریقت سرپرست گروه و نوازنده سه تار، امیر حسین طریقت نوازنده تمبک و آهنگساز، محمد طریقت نوازنده دف و سرپرست گروه دف نوازان "سایه ها"، میلاد طریقت نوازنده پیانو، رضا طریقت نوازنده کمانچه، بهزاد عبدی و بنده تنظیم کنندگان قطعات و مونیکا لران کنسرتمایستر ارکستر زهی برخی از اعضای گروه اجرایی پروژه "حبس دنیا" به خوانندگی وحید تاج را تشکیل می‌دهند.

کنسرت وحید تاج موسیقی ایرانی حبس دنیا محمد نصرتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین