کد خبر: 44730 A

بهترین خواننده عرب کیست؟/ فهرستی از ۱۰ ستاره پرطرفدار

بهترین خواننده عرب کیست؟/ فهرستی از ۱۰ ستاره پرطرفدار

در دهه‌های اخیر بسیاری از خوانندگان زن و مرد عرب در میان عرب‌زبان‌ها محبوب شده و حتی شهرت جهانی پیدا کرده‌اند.

ایران آرت: جهان عرب آمیخته‌ای سرشار از فرهنگ‌ها و هنر‌های مختلف است و همواره به موسیقی‌های اصیل و متنوعش شناخته می‌شود. فرهنگ عربی سرشار از سمبل‌های الهام‌بخش موسیقی است.

در این‌گزارش به نقل از تابناک باتو با بهترین خوانندگان عرب آشنا خواهید شد.

۱. فیروز

1

نهادحداد متولد سال ۱۹۳۵ میلادی، معروف به فیروز یکی از خوانندگان لبنانی است که در طول چندین دهه گذشته همچنان در میان مخاطبان مرز‌های عربی پرطرفدارترین می‌باشد. استعداد او در سن نوجوانی کشف شد. تعداد آثار موسیقیایی او بیش از صد‌ها مورد است. او در تئاتر و فیلم نیز ایفای نقش کرده‌است. در زمان جنگ‌های لبنان، ترانه‌هایش رنگ و بویی سیاسی به خود گرفت. هنوز صدای او در خانه‌ها و خیابان‌های جهان عرب می‌پیچد.

۲. کاظم الساهر

2

به او لقب قیصر ترانه‌های عربی را داده اند. او موزیسین و ترانه‌سرای عربی است. از کودکی عاشق موسیقی بود، ترانه می‌نوشت و بر گیتار می‌نواخت. سپس به آکادمی موسیقی بغداد پیوست و جوایزی چند از جمله مدال سفیر موسیقی عراقی را بر گردن آویخت. اغلب ترانه‌های او به زبان عربی فُصحا هستند. او به شکل قابل ملاحظه‌ای تحت تأثیر شاعر لبنانی نزار قبانی بوده‌است.

۳. ام‌کلثوم

3

خواننده مصری متولد سال ۱۹۰۰ میلادی است، او همچنان یکی از باشکوه‌ترین خوانندگان جهان عرب در همه تاریخ به‌شمار‌می‌رود. او تسلط بسیاری بر صدایش داشت و کنسرت‌هایش در فضای باز بر محبوبیت او افزود. ترانه‌های او که گاه تا ساعت‌ها طول می‌کشید از عشق، شوق و جدایی حکایت داشت. او نه فقط بر خوانندگان کشور خود بلکه بر خوانندگان کشور‌های دور و نزدیک اثر گذاشت.

۴. فرید الاطرش

4

یکی از سمبل‌های مورد احترام موسیقی جهان عرب است. او هنرمندی سوری_مصری و ملقّب به سلطان‌عود است. موفقیت او در طول چهار دهه امتداد داشت و ۴۰۰ ترانه خواند و در ۳۱ فیلم بازی کرد. مسیر هنری او با اجرا در ایستگاه‌های رادیویی مصر شروع شد. خواهر او اسمهان نیز دستی در دنیای موسیقی داشت. زندگی شخصی اطرش با قمار و داستان‌های عاشقانه آمیخته بود و او تا پایان عمر زیر بار گران قرض‌های سنگین زندگی می‌کرد.

۵. عبدالحلیم حافظ

5

معروف به قناری‌سیاه سرشناس‌ترین خواننده مصری است. استعداد او در موسیقی در دوران کودکی کشف شد. ترانه‌های او مضمونی رمانتیک داشتند. او در نواختن عود، پیانو و طبل دستی توانا داشت و حرفه‌ای بود. او بازیگر، ترانه‌سرا و معلم موسیقی بود و پس از ۴۰ سال از مرگش هنوز موسیقی او از کوچه‌پس‌کوچه‌های سرزمین‌های عربی به گوش‌می‌رسد.

۶. نانسی‌عجرم

نانسی عجرم

خواننده لبنانی معاصر و مشهور و نماینده حسن نیت یونیسف است. از ۱۵ سالگی هنر موسیقی را آغاز کرد. ترانه نخست او با عنوان أخاصمک‌آه او را به شهرت رساند. عجرم در مدیترانه سمبل زن عربی است به او عروسک عربی هم گفته می‌شود. برخی به او به دلیل نفوذ بالایش عنوان اپرا وینفری مدیترانه را داده اند. بعد از تولد فرزندانش چند آلبوم برای گروه سنی کودک خواند.

۷. أصالت

7

خواننده سوری مشهور است. خواندن را از چهارسالگی آغاز کرد. ترانه‌های او در ابتدا آمیخته‌ای از محتوای دینی، ملی و کودکانه (برای کودکان) بودند. او با انتشار آلبوم لوتعرفوة به شهرت رسید. پس از اجرای اپرا با مضمون عشق و دوستی به مناسبت جشن استقلال بحرین، تابعیّت این‌کشور را دریافت کرد. کیفیت آلبوم‌ها و ترانه‌های پاپ او سبب شده تا در زمره بهترین خوانندگان عرب قرار بگیرد.

۸. راغب علامه

8

خواننده، ترانه‌سرا و چهره تلویزیونی معروف لبنان است. استعداد او در دهه هشتاد میلادی و با شرکت در برنامه استعدادیابی شکوفا شد. آلبوم‌ها و ترانه‌های موفقی را منتشر کرد. ترانه قلبی‌عاشت‌ها نخستین ترانه عربی بود که در ویدئو موسیقی تولید شد. جوایز بسیاری را در مسیر حرفه‌ای اش کسب کرد. در سال ۲۰۱۱ میلادی رئیس هیئت داوران عرب آیدل (نسخه عربی آمریکان آیدل) شد.

۹. ورده

ورده

خواننده الجزایری_لبنانی در فرانسه متولد شد. او کار خود را با ترانه‌های ملی و میهنی درباره الجزایر و در سنین نوجوانی آغاز کرد. ترانه‌های او مضمونی وحدت‌آفرین بین کشور‌های جهان عرب داشت. همسرش پس از ازدواج او را از خواندن منع کرد، البته او پس از طلاق دوباره به دنیای هنر بازگشت. در چند فیلم‌سینمایی درخشید. در سال ۲۰۱۲ میلادی جسد او در گورستانی در الجزایر به پاس ترانه‌های ملی‌اش در کنار قهرمانان الجزایر دفن کردند.

۱۰. ایهاب توفیق

10

یکی از خوانندگان پیشگام در مصر است. وقتی کودک بود به موسیقی عشق می‌ورزید. پدر او احمد توفیق کارگردان و بازیگر سینما بود. صدای گرم و گیرای ایهاب یکی از عوامل موفقیت او به شمار می‌رود. او البوم‌های موفقی را منتشر کرد و توجه منتقدان را به خود جلب نمود. در جشن موسیقی سال ۲۰۰۱ کمک‌های مالی به نفع عراقی‌های متضرّر در جنگ اول خلیج فارس، جمع‌آوری کرد. او فقط خواننده‌ای صاحب‌سبک نیست بلکه یک معلم موسیقی موفق در محافل آکادمیک به‌شمار‌می رود.

 

خواننده زن نانسی عجرم الیسا فیروز کاظم الساهر خواننده عرب ام کلثوم
نظرات خوانندگان
  • مجيد
    پاسخ

    سلام.
    نانسی عجرم هرگز در حد 10 خواننده برتر عرب نیست. خوانندگان بسیاری هستند که افتخارات زادی کسب کردند و کارهای زیباتری ارائه کردند. ایشون افتخار هنری چندانی ندارد بجز ویدیوهایی که از ابزار زنانگی بخوبی استفاده کرده.
    نوال ذوقبی، نجوا کرم و خیلیای دیگه از قلم افتدند. البته میدانم که این متن ترجمه هست. اما برای انتخاب یک متن و انتشار عمومی، آگاهی از موضع لازم و ضروری هست.

  • مجيد
    پاسخ

    عکسی که برای اصاله نصری انتخاب شده متعلق به الیسا هست نه اصاله

  • محسن
    پاسخ

    عمرو دیاب🤔🤔🤔مگه میشه موسیقی عربی رو گوش کنی و ندونی بهترین خواننده مرد عرب عمرو دیابه

  • مهدی
    پاسخ

    چراخواننده ی عرب ازنوع هموطن ایرانی تولیست نیست.

  • مهدی
    پاسخ

    وقتی خالد تویه لیستتون نیست یعنی کلا این لیست اشتباهه

  • نگار
    پاسخ

    واقعااینابرترند

  • ااالینا
    پاسخ

    نامویا تامر حسنی رو من بیشتر میپسندم

  • نیما
    پاسخ

    وقتی سعد المجرد رو ننوشتید یعنی خیلی احمقید

  • محسن
    پاسخ

    الیسا
    شیراز
    سعدالمجرد
    عمرو دیاب
    هیفا وحبی
    لیستتون اشتباهه اینایی که نام بردید خوبن ولی بهترین نیستن

  • ناشناس
    پاسخ

    از بس که زیادنه اشتباه کردید پس عباس سحاگی کجاس

  • اسی
    پاسخ

    بینظیرن همشون

  • حسین
    پاسخ

    لیست از بیخ اشتباهه
    عمرو دیاب بهترین خواننده عربی هست و بیشترین جوایز بین المللی رو برده که اسمش تو لیست نبود.
    الیسا و نوال زغبی هم که نبودن.
    بعدش اومدین ایهاب توفیق که منقرض شده رو اوردین (:

  • سونیتا
    پاسخ

    از نظر من عمرو دیاب بهترین خواننده عرب هست.

  • مریم المجرد
    پاسخ

    پس سعد المجرد کجاس

    • شیخ امین

      آقا لیست کلا اشتباه است
      نفر اول عبدالحلیم حافظ
      دوم ام کلثوم

  • فرشید
    پاسخ

    پس هیفا کجاست الکی برداشتید بدون اینکه اطلاعات از یکی خواننده عرب داشته باشید لیست گذاشتید! واقعا که خیلی بی تجربه عمل کردید.

  • جف
    پاسخ

    بنظر من والبته میدونم خیلیهای دیگه بهترین خواننده عرب در تمام زمانها کسی نیست جز کوکب الشرق ام کلث وم رحمت الله علیه.

  • حسن. ایران
    پاسخ

    اینا خوبن درسته. فقط جرج و سوف.چرا نیست داخل لیست.

  • راشد.
    پاسخ

    می فاروق.انغام.ذکری محمد.نجاه عطیه.میاده الحناوی.نادیه مصطفی.رحاب عمر.نجاه عطیه.دیاناکروزون.نجاه الصغیره.یاسمین علی.فاتن الحناوی.لیلی مرادو.....باضافه.ام کلثوم.فیروز.اینهاسلاطین موسیقی کلاسیک عرب هستن. نه نانسی عجرم.وهبی امره و.....نویسنده وانتخاب کننده اون زنان کاباره ای اصلاازموسیقی عرب صفردرصدهم اطلاعات نداره.

  • ناصر
    پاسخ

    هنرمندان مثل گلهای معطرند هرکدام با هنری که دارند برقلوب همه حاکمند ورنگ بوی خاص خوددارند

  • ناشناس
    پاسخ

    پس عمرو دیاب کجاست؟؟؟؟

  • ناشناس
    پاسخ

    خواننده‌ های عرب واقعا محشرن ...عجیب این زبان رویایی بدل میشینه ..ای کاش منم عربی بلد بودم

  • علی
    پاسخ

    سلام به خوانندگانه خوب ونازنین عرب چقدر دنبله اسم نانسی میگشتم یادم نمیومد همش میگفتم شیرین بس که شیرینه همتونو عاشقانه دوست دارم مرد زن همه وهمه حیفا نوال نانسی مریم فارس سمیرا سعید سمیرا تفیق دیانا حداد رو از جونی اولین دختری که عاشقش بودم و واقعا معنی عشقو فهمیدم هر وقت دیانا رو میدیدم یاد اون میفتادم اسمش مریمه شاید مثل همم نباشن ولی اون باعث شد به خواننده های عرب علاقه مند بشم زحمتاتونو دیدم ممنونو مدیونه همتونم خدا کنه بتونم از همتون تشکر کنم پاینده وسربلند وشاد باشید عاشقتونم♡♡

  • علی
    پاسخ

    اسم خواننده های مردو بلد نیستم ببخشید فقط راغب علامه و عمردیابو میشناسم از همتون ممنونم ♡♡

  • ا
    پاسخ

    دیانا حداد کو؟ نجوی کرم ؟

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین