کد خبر: 52115 A

انفجار بیروت سوژه سریال شد/ کنسرت سلام بر لبنان در فرانسه

انفجار بیروت سوژه سریال شد/ کنسرت سلام بر لبنان در فرانسه

سریال پنج قسمتی "عنبر ۱۲" با موضوع انفجار بندر بیروت و خرابی‌های حاصل از آن در لبنان ساخته می‌شود.

ایران آرت: شرکت فیلم‌سازی صباح اعلام کرده است که این پروژه پنج قسمتی را خواهد ساخت. در این سریال درباره علل و پیامدهای انفجار بیروت صحبت خواهد شد.

به نقل از المیادین، تصویربرداری این سریال قبل از اتمام سال میلادی جاری شروع خواهد شد. فیلم‌نامه را باسم باریش می‌نویسد و امین درة آن را کارگردانی خواهد کرد.

به احتمال زیاد متن فیلم‌نامه قبل از پایان سال ۲۰۲۰ آماده شده و گروه تصویربرداری را شروع خواهند کرد.

ایسنا نوشت این سریال خسارت‌های مالی و جانی مردم لبنان در انفجار ۴ آگوست بندر بیروت را به تصویر می‌کشد؛ انفجاری که تقریبا نیمی از بندر بیروت را ویران کرده است.

فادی حداد، کارگردان لبنانی نیز فیلمی سینمایی با همین موضوع خواهد ساخت. گفته شده داستان این فیلم نیز بر اساس واقعیت خواهد بود زیرا این کارگردان یکی از افرادی است که در این انفجار متحمل خسارت‌های زیادی شده است.

کنسرتی در فرانسه برای مردم لبنان

یک کنسرت موسیقی به نام "سلام بر مردم لبنان" در پاریس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، زیاد الرحبانی ـ موسیقیدان لبنانی ـ در کنسرت "سلام بر مردم لبنان" که در تاریخ چهارم سپتامبر در پاریس برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

این کنسرت با قطعاتی از موتسارت موسیقیدان شهیر اتریشی و بتهوون موسیقیدان آلمانی آغاز خواهد شد.

این کنسرت که حدود ۲۰۰ موسیقیدان و خواننده در آن شرکت خواهند داشت، به چهار بخش تقسیم می‌شود که بخش پایانی آن به اجرای موسیقی مذهبی اختصاص دارد.

این رویداد موسیقایی با قطعه معروف موتسارت به نام "کوئیم" که با مرگش ناتمام ماند آغاز می شود. این قطعه مرثیه‌های است برای آمرزش مردگان. پس از آن سمفونی هفتم بتهوون نواخته خواهد شد. در ادامه این کنسرت قطعاتی از سزار فرانک، موسیقیدان بلژیکی اجرا می‌شود.

اسامی هنرمندانی که در این برنامه شرکت خواهند داشت هنوز اعلام نشده است. این کنسرت احتمالا به صورت زنده از پاریس پخش خواهد شد. زمان شروع آن ساعت ۱۰ شب جمعه به وقت لبنان است.

 

 

لبنان کنسرت انفجار بیروت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین