کد خبر: 58355 A

حمله چوب برها به خواننده ایرانی در یک منطقه جنگلی

حمله چوب برها به خواننده ایرانی در یک منطقه جنگلی

پرواز همای حین مصاحبه خبری در یکی از مناطق جنگلی شهرستان شفت مورد حمله چوب‌برها جنگل قرار گرفت که خوشبختانه آسیبی ندید.

ایران آرت: عصر سه شنبه فیلمی در فضای مجازی و رسانه‌ای استان گیلان بازنشر شد که در آن پرواز همای از خوانندگان مطرح سنتی کشور و فعالان محیط زیست در حال مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیمای گیلان است که از طرف چوب برها مورد حمله قرار می‌گیرد.

پرواز همای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد خوشبختانه در این حمله‌ی چوب برها آسیبی ندیده و در سلامت کامل به سر می برد. 

این خواننده موسیقی سنتی و فعال محیط زیست درباره حادثه مذکور توضیح داد: حین مصاحبه بودیم که جنگل خواران با اره برقی حمله کردند و دوربین خبرنگاران را شکستند و ما و همراهانمان را تهدید کردند که خوشبختانه در این حمله آسیب جانی به کسی وارد نشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه چوب برها جنگل های منطقه شفت را درو می کنند و تاکنون بسیاری از عرصه های جنگلی را تخریب کرده اند. این درحالی است که اکنون در فصل بهار به سر می بریم و در این بین جانورانی چون گراز، قرقاول، جوجه تیغی و بسیاری از حیوانات وحشی دیگر برای گذران فصل بهار به جنگل ها پناه می آوردند. 

همای ادامه داد: دستور جلب این افراد از سوی دادستان صادر شد و خوشبختانه نیروی انتظامی در منطقه حاضر شد اما ما هنوز نگران درختانی هستیم که در فصل بهار قطع می شوند و بجای آنها درختی کاشته نمی شود.

پرواز همای با نام سابق سعید جعفرزاده احمد سرگورابی متولد شهر احمدسرگوراب از توابع شهرستان شفت واقع در غرب گیلان است. او خواننده موسیقی سنتی ایرانی است همراه با گروه مستان که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، به اجرای کنسرت می‌پردازد. او ترانه‌هایی را به زبان‌های گیلکی و تالشی نیز اجرا کرده و اپراهایی را هم به‌روی صحنه برده‌است.

پرواز همای
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین