کد خبر: 58788 A

گروه‌ کره‌ای چگونه موسیقی جهان را فتح کرد؟

گروه‌ کره‌ای چگونه موسیقی جهان را فتح کرد؟

الجزیره در گزارشی به یک کروه کی پاپ کره‌ای پرداخته و نوشته است: آهنگ‌های گروه کره‌ای ( BTS) در یوتیوب با استقبال زیاد کاربران مواجه می‌شوند.

ایران آرت: بی تی اس ـ گروه موسیقی معروف کره‌ای ـ با انتشار دومین آهنگ خود به زبان انگلیسی در ۲۴ ساعت اول به عدد ۱۱۳ میلیون بازدید دست یافتند.

به گزارش ایسنا، الجزیره در گزارشی به یک کروه کی پاپ کره‌ای پرداخته و نوشته است: آهنگ‌های گروه کره‌ای ( BTS) در یوتیوب با استقبال زیاد کاربران مواجه می‌شوند.

کمتر از یک سال قبل اولین آهنگ انگلیسی این گروه کی – پاپ به نام (Dynamite) در صدر پربازدیدترین آهنگ‌های جهان قرار گرفت و اکنون این گروه با انتشار دومین آهنگ خود به زبان انگلیسی با نام (Butter) باز هم به رقم بالایی از بازدید دست یافته‌ است.

بی تی اس کمتر از یک سال قبل با انتشار اولین آهنگ انگلیسی زبان خود به رقم ۱۱۰ میلیون بازدید در طی ۲۴ ساعت دست یافته‌ و در فهرست پر بازدیدترین‌های یوتیوب قرار گرفته بود اما اکنون این گرو کی – پاپ با انتشار آهنگ دیگری به زبان انگلیسی، رکورد پیشین خود را شکسته است.

رکورد دیگر این گروه موسیقی کسب بیش از سه میلیون بیننده به طور همزمان است.

گروه موسیقی بی تی اس، متشکل از هفت جوان خواننده از کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۰ تشکیل شد. این گروه که در سال ۲۰۱۳ به منصه ظهور رسید، در ابتدا با سبک موسیقی (هیپ هاپ) شروع به کار کرد اما در ادامه با انواع سبک های موسیقی کار کرده است. از سال ۲۰۱۷ شهرت بی تی اس از قاره آسیا فراتر رفته و جهانی شد، به طوری که عکس اعضا بر روی جلد مجله تایم هم قرار گرفت؛ این گروه کره‌ای در آمریکا نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

موضوعات اجتماعی، مشکلات جوانان و نوجوانان و نیز مسایل روانشناسی از جمله موضوعات ترانه‌های این گروه کره‌ای است. بی تی اس اکنون یکی از عوامل جذب گردشگر به کره جنوبی محسوب می‌شود و همچنین یکی از گروه‌های موسیقی است که سبب افزایش فروش تولیدات موسیقایی در جهان شده. گروه کره‌ای بی تی اس تا کنون جوایز زیادی هم به دست آورده که از جمله آن‌ها می توان به ۹ جایزه بیلبورد اشاره کرد.

الجزیره در ادامه درباره تاثیر فرهنگ کره بر کشورهای عرب زبان چنین نوشته است: در دهه اخیر سریال‌های کره‌ای و فرهنگ کی پاپ در کشورهای عرب زبان بسیار مورد توجه قرار گرفته است و اکنون موسیقی این کشور نیز با وجود گروه بی تی اس در کشورهای عرب زبان بسیار شناخته شده است. کمی قبل تر طرفداران عرب زبان ترجمه انگلیسی آهنگ‌های این کروه کره‌ای را مشاهده می‌کردند اما اکنون با انتشار آهنگ‌هایی به زبان انگلیسی مشکل زبان نیز برطرف شده است؛ چرا که اغلب طرفداران گروه‌های کی پاپ جوانان و نوجوانانی هستند که با زبان انگلیسی آشنایی دارند.

 

بی تی اس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین