کد خبر: 60711 A

گروه نیروانا به سوءاستفاده از کودکان متهم شد/ ماجرای جنجالی پوستر یک آلبوم موسیقی

گروه نیروانا به سوءاستفاده از کودکان متهم شد/ ماجرای جنجالی پوستر یک آلبوم موسیقی

اسپنسر الدن، مردی که در کودکی عکس او روی جلد آلبوم معروف گروه نیروانا منتشر شده بود، از این گروه به خاطر انتشار عکس برهنه‌اش شکایت کرده است.

ایران آرت: حدود ۳۰ سال پیش عکس برهنه اسپنسر الدن در حالی که در چهارماهگی در استخر به سوی اسکناس یک دلاری شنا می‌کرد، روی جلد دومین آلبوم نیروانا به نام بی‌خیال یا "نور مایند" منتشر شد.

او که حالا سی ساله است می‌گوید پدر و مادرش آن زمان برگه‌‌ای را امضا نکردند که به نیروانا اجازه بدهد عکس او روی جلد آلبوم منتشر شود.

او همچنین مدعی شده که عکس لختش مصداق پورنوگرافی کودکان است.

در قانون آمریکا تصاویر کودکان که حالت‌ جنسی ندارد، پورنوگرافی کودک محسوب نمی‌شود.

با این حال رابرت لوییس، وکیل آقای الدن گفته تصویر اسکناس یک دلاری بر قلاب ماهی‌گیری که بعدا در طرح گنجانده شده، این موضوع را تداعی می‌کند که کودک به مثابه "یک کارگر جنسی " است.

به نوشته بی بی سی، آقای الدن ادعا کرده که این تصویر بر روی آلبوم نیروانا باعث صدمه روحی و جسمی و تحصیلی به او شده و لطمه‌های جبران‌ناپذیری زده است.

او از هر کدام از ۱۵ بازمانده گروه نیروانا خواستار ۱۵۰ هزار دلار غرامت شده است.

1212

اسپنسر الدن از زمان نوجوانی خودش بارها این تصویر را بازسازی کرده در حالی که مایوی شنا بر تن داشته است.

با این حال یک بار در سال ۲۰۱۶ به مجله تایم گفت به تدریج با گذر سال‌ها نسبت به عکس احساس بدی پیدا کرده است. 

او می‌گوید وقتی می‌شنود که چقدر پول از این آلبوم به دست آمده آشفته می‌شود که خودش سهمی نداشته است. 

این آلبوم روز ۲۴ سپتامبر ۱۹۹۱ منتشر شد. ترانه‌های این آلبوم مثل "بوی روحیه نوجوان را می‌دهد" به گروه نیروانا و کرت کوبین خواننده آن شهرت جهانی دادند.

سال ۲۰۰۸ ریک پدر اسپنسر به ان‌پی‌آر گفت که سال ۱۹۹۱ کرک ودل، عکاس پروژه نیروانا که دوست آنها بوده، به او ۲۰۰ هزار دلار برای عکاسی از پسرش پیشنهاد داده است.

پدر اسپنسر می‌گوید آنها در یک مهمانی کنار استخر بوده‌اند و بعد از عکاسی در استخر خانواده ماجرا را فراموش کرده بودند تا اینکه عکس پسرشان را در رسانه‌ها دیدند.

 

موسیقی راک نیروانا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین