کد خبر: 63807 A

ماجرای کرونا در ارکستر سمفونیک تهران/ چوب رهبری در دست عرفان وکیلی ۳۳ ساله/ باخ در لامینور بدون رهبر رفت/ پدرام فریوسفی به یاد پورنگ پورشیرازی

ماجرای کرونا در ارکستر سمفونیک تهران/ چوب رهبری در دست عرفان وکیلی ۳۳ ساله/ باخ در لامینور بدون رهبر رفت/ پدرام فریوسفی به یاد پورنگ پورشیرازی

ساعاتی پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، خبر تغییر رهبر یکی از دو اجرا آن هم به علت ابتلاء به کرونا منتشر شد و تا یک ساعت قبل از اجرا هم اغلب نمی دانستند چه کسی قرار است چوب رهبری را به دست بگیرد.

ایران آرت: دومین اجرای نخستین روز از آغاز رسمی سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر، توسط ارکستر سمفونیک تهران در حالی برگزار شد که رهبر این کنسرت تنها چند ساعت پیش از اجرا به دلیل ابتلاء به کرونا تغییر کرد و چوب رهبری به جوانی ۳۳ ساله سپرده شد.

به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، خبر تغییر رهبر یکی از دو اجرا آن هم به علت ابتلاء به کرونا منتشر شد و تا یک ساعت قبل از اجرا هم اغلب نمی دانستند چه کسی قرار است چوب رهبری را به دست بگیرد.

از هفته قبل برخی نوازندگان ارکستر دچار علائم بیماری شده بودند و در پی آنها نصیر حیدریان، رهبر ارکستر سمفونیک تهران هم از سه شنبه به همین وضع دچار شد؛ با این همه خبر تغییر رهبر ارکستر سمفونیک تا دقیقه ۹۰ اعلام نشد و نام فرد جایگزین هم تا زمان اجرا رسما اعلام نشد.

و اینگونه بود که در نهایت ارکستر سمفونیک تهران، شامگاه ۲۲ بهمن در حالی که مخاطبان قابل توجهی در سالن حضور داشتند، به رهبری عرفان وکیلی به روی صحنه رفت. 

در ابتدا قطعه‌ای از باخ که یک کنسرتو برای ویولن و ارکستر زهی در لامینور بود، با حضور پدرام فریوسفی و بدون رهبری اجرا شد و در ادامه فریوسفی قطعه ساراباند از باخ را به یاد پورنگ پورشیرازی اجرا کرد. 

همچنین در جریان این کنسرت قطعاتی از مندلسون (سمفونی شماره چهار در دو مینور برای ارکستر زهی)، ساموئل باربر (آداجو)، چایکوفسکی (الژی و سرناد قسمت سه و چهار برای ارکستر زهی) توسط نوازندگان اجرا شد. 

 

ارکستر سمفونیک تهران نصیر حیدریان سی و هفتمین موسیقی فجر عرفان وکیلی پوررنگ پورشیرازی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین