کد خبر: 64227 A

چرا ابی "خلیج فارس" را در دبی نمی‌خواند؟

چرا ابی "خلیج فارس" را در دبی نمی‌خواند؟

ابی موضوع خلیج فارس را یک مسئله "سیاسی" بین ایران و امارات دانست و گفت قطعه‌ای که درباره خلیج فارس خوانده را در دبی اجرا نمی‌کند تا همچنان بتواند در کشورهای عربی به اجرای برنامه بپردازد. این صحبت‌ها با انتقاد کاربران در فضای مجازی از جمله برخی از هواداران او همراه شد.

ایران آرت: صحبت‌های ابراهیم حامدی (ابی)، خواننده مشهور ایرانی درباره دلیل عدم اجرای قطعه معروف «خلیج فارس» در کشورهای عربی با واکنش انتقادآمیز کاربران در فضای مجازی از جمله گروهی از هواداران این خواننده مواجه شده است. «خلیج فارس» از قطعات پرطرفدار ابی است که در سال‌های نچندان دور معمولا آن‌ را در کنسرت‌های اروپا و آمریکا با انرژی بسیار بالایی اجرا می‌کرد.

ابی در ابتدای گفتگو با ایندیپندنت، خواننده مورد علاقه‌اش را کسی توصیف کرد که بدون آن‌که شعر و متن ترانه‌هایش را بفهمد، بتواند با آهنگ‌هایش ارتباط برقرار کند. او به ام‌کلثوم، عبدالحلیم حافظ و ابراهیم تاتلیسس اشاره کرد.

این خواننده که شب عید به همراه ابراهیم تاتلیسس در دبی روی صحنه رفت درباره دلیل برگزاری کنسرت مشترک با خواننده شهیر ترک گفت: «موسیقی ترکی از آن موسیقی‌هایی است که من خودم آن را دوست دارم. ابراهیم هم خواننده بسیار بزرگی است که صدایش انتها ندارد و هرکاری با صدایش می‌تواند انجام دهد و اینها برای من بسیار مهم است.»

او در پاسخ به این سوال که چرا وقتی به کشورهای منطقه سفر می‌کند، آهنگ «خلیج فارس» را اجرا نمی‌کند، گفت که به عنوان یک هنرمند به خود اجازه نمی‌دهد که درباره مسائل سیاسی دخالت کند. او افزود: «من که نمی‌توانم در ایران اجرا داشته باشم، ترجیح می‌دهم این امکان را اینجا در کشورهای منطقه از دست ندهم تا هوادارانم بتوانند به کنسرت‌هایم بیایند.»

ابی در مورد مهاجرت از ایران گفت که در ابتدا روزهای سختی را پشت سر گذاشته است و به همین دلیل دو سال نتوانسته کار کند و ناچار شده روش خواندنش را عوض کند و این اصلا راحت نبوده اما به مرور مانند بسیاری دیگر همه چیز بهبود پیدا کرده است.

 

ابی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین