کد خبر: 64633 A

ممنوعیت کنسرت در مشهد

کنسرت در مشهد آزاد شد؟/ عکس

کنسرت در مشهد آزاد شد؟/ عکس

گروه قوالی پاکستانی برای نخستین‌بار، همراه با بلیت‌فروشی، با سازهای مختلف در مشهد به اجرای آثار موسیقی خود پرداخت تا نشان دهد که برگزاری کنسرت در مشهد امکان‌پذیر است و امر محالی نخواهد بود.

ایران آرت: ایسنا نوشت: به نظر می‌رسد با اجرای موسیقی گروه قوالی سلطان‌القادریه پاکستان همراه با ساز در مشهد، راه برگزاری کنسرت در این شهر باز شود.

از دو هفته گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر برگزاری کنسرت سه گروه موسیقی خارجی، از جمله گروه قوالی پاکستانی، منقبت‌خوانی افغانستانی و سرود لبنانی در مشهد منتشر شد. پس از انتشار این خبر شهرداری مشهد که برگزارکننده این برنامه موسیقی در قالب رویدادی تحت عنوان رویداد مذهبی ماه امت بود، نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت که این برنامه صرفا یک رویداد مذهبی و دینی است.

در ادامه این واکنش‌ها یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تکذیب برگزاری کنسرت در مشهد، گفت که اجرای این گروه‌های خارجی دارای ماهیت سرودهای مذهبی است، جنبه موسیقی زیادی ندارد و همانند برنامه‌های دیگری که‌ تاکنون در مشهد برگزار شده، هیچ‌گونه ساز و آلات موسیقی حین اجرای آن‌ها به روی صحنه نخواهد رفت‌.

 با این حال شامگاه گذشته، ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ گروه قوالی پاکستانی برای نخستین‌بار، همراه با بلیت‌فروشی، با سازهای مختلف در مشهد به اجرای آثار موسیقی خود پرداخت تا نشان دهد که برگزاری کنسرت در مشهد امکان‌پذیر است و امر محالی نخواهد بود.

آیا راه برگزاری کنسرت در مشهد باز می‌شود؟

بر این اساس به نظر می‌رسد که نگاه مدیران فرهنگی شهر مشهد نسبت به برگزاری کنسرت در این شهر تغییر کرده و صحبت‌های آن‌ها پیش از اجرای گروه قوالی پاکستانی مبنی بر نمایش ندادن آلات موسیقی بر صحنه و تکذیب برگزاری کنسرت توسط این گروه، بابت این بوده که از اجرای آن‌ها جلوگیری نشود و برای نخستین‌بار برنامه‌ای در استانداردهای یک کنسرت موسیقی در مشهد برگزار شود.

با اینکه در گذشته فارغ از هر نوع محتوای موسیقی، حتی با نواختن ساز بدون نمایش آن در حین اجرای زنده در مشهد مخالفت می‌شد که به عنوان نمونه می‌توان از جلوگیری اجرای آهنگ امام رضا(ع) توسط حامد زمانی در میدان شهدای مشهد در چندسال پیش اشاره کرد، این‌بار ساز در دست هنرمندان کشور همسایه به روی صحنه رفت‌ و شاید هنرمندان موسیقی مشهد از این اتفاق و تبعیضی که انجام شده ناراحت باشند.

اما به نظر می‌رسد که اجرای موسیقی توسط گروه سلطان‌القادریه پاکستان می‌تواند آغازی بر باز شدن راه برگزاری کنسرت در مشهد باشد تا هنرمندان مختلف کشور و مردم مشهد پس از این مجبور نشوند تا برای برگزاری و تماشای کنسرت، کیلومترها از این شهر فاصله بگیرند و متحمل هزینه‌های بیشتری شوند.

کنسرت در مشهد لغو کنسرت ممنوعیت کنسرت در مشهد ممنوعیت ساز زدن زنان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین