کد خبر: 64855 A

واکنش حسن شماعی‌زاده به تخریب خانه‌اش در ایران

واکنش حسن شماعی‌زاده به تخریب خانه‌اش در ایران

شماعی‌زاده پس از انتشار خبرهایی درباره تخریب خانه‌اش در تهران، نوشت: بالاخره خانه فرزندان من را شروع به تخریب کردند تا آپارتمان سازی کنند. خانه من وطن من و وطن من خانه من است.

ایران آرت: حسن شماعی‌زاده خواننده و آهنگساز پیش از انقلاب در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خبر از تخریب خانه‌اش در تهران داد؛ موضوعی که با واکنش بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی همراه شد.

پیشتر این خواننده لس آنجلسی بارها به مصادره و احتمال فروش خانه‌اش در خیابان نیاوران (منطقه جماران) اعتراض کرده بود. او که این خانه را متعلق به فرزندانش می‌دانست در پیامی در شبکه‌ های اجتماعی نوشته بود: «خانه‌ام را نخرید. به زودی برمی‌گردم و خانه‌ام را پس می‌گیرم. این خانه فرزندانم است. هرکس آن را بخرد با مشکل روبه‌رو خواهد شد و پولش را دور ریخته است. این خانه صاحب دارد و دارای سند رسمی است.»

 

aHR0cDovL2FmdGFibmV3cy5pci8vZmlsZXMvZmEvbmV3cy8xMzk4LzQvMTUvMzA5Njg3XzI0MS5qcGc

 

به نوشته روزیاتو، ماجرای جنجالی خانه شماعی زاده از جایی شروع شد که در سال ۱۳۷۲ با حکم حسینعلی نیری، قاضی شرع وقت دادگاه انقلاب اسلامی، به علت مجهول‌المالک بودن، عدم درآمد حلال و اشتغال به خوانندگی و سرودن ترانه «نفرین بر جنگ» توسط حسن شماعی زاده، حکم مصادره منزل او صادر شد.

شماعی زاده پیش‌ از این در گفت‌وگویی درباره خانه دوطبقه خود در خیابان نیاوران تهران گفته بود: «این زمین را در سال ۱۳۵۴ با ارث پدری همسرم، به نام پسرم افشین خریداری کردیم و در آن خانه‌ای ساختیم. سکونت ما در آن خانه تنها چند ماه طول کشید و قبل از انقلاب از ایران خارج شدیم. پس از ترک ایران، وکالت خانه را به یکی از آشنایان دادم تا آن را اجاره دهد. مدتی مادر و برادرم در آنجا مستقر بودند، که با مصادره مجبور به ترک آن شدند و الان اجاره‌ نشین هستند.»

او همچنین گفته بود: «در مالکیت این خانه من کاره‌ای نیستم. سند این خانه به نام فرزندانم افشین و عقیق است. اگر روزی خانه‌ام را پس بگیرم دوست دارم به ایران برگردم.»

 

aHR0cDovL2FmdGFibmV3cy5pci8vZmlsZXMvZmEvbmV3cy8xNDAwLzgvMjAvNzM2ODYwXzE4NC5qcGc

 

حسن شماعی زاده خواننده، آهنگساز و نوازنده پاپ شناخته شده‌ای است که مانند بسیاری از خوانندگان و بازیگران قدیمی، پس از انقلاب ۵۷ به امریکا مهاجرت کرد. او سال ۱۳۲۱ در اصفهان متولد شد و از ۱۳ سالگی با حضور در ارکستر یکی از تئاترهای اصفهان پا به عرصه هنر گذاشت. شماعی زاده ترانه «خانه» را در سال ۱۳۷۵ برای خانه‌اش در نیاوران ساخت.

 

شماعی زاده حسن شماعی زاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین