کد خبر: 65527 A

موسیقی، تکنو، اوکراین

موسیقی در خدمت پاکسازی اوکراین/ حالا وقت تکنو پارتی بازسازی است!

موسیقی در خدمت پاکسازی اوکراین/ حالا وقت تکنو پارتی بازسازی است!

اوکراینی‌ها برای پاکسازی خرابه‌های ویران‌شده روستای یاهیدنه، مهمانی‌های رقص تکنو و موسیقی الکترونیک برگزار کرده‌اند و راهی جدید برای کمک به بازسازی کشورشان ابداع کرده اند.

ایران آرت: جوانان اوکراینی برای بازسازی روستایی که در اثر بمباران روسیه ویران‌شده‌ ابتکاری نو به خرج دادند. یک ایده ناب و استفاده از موسیقی در بازسازی مناطق جنگ زده. بیش از ۲۰۰ نفر برای تمیز کردن مناطق بمباران شده و بازسازی خانه‌ها با ریتم تکنو به کمک ساکنان روستای یاهیدنه آمده‌اند.

آنها برای پاکسازی خرابه‌های ویران‌شده روستای یاهیدنه، مهمانی‌های رقص تکنو و موسیقی الکترونیک برگزار کرده‌اند و راهی جدید برای کمک به بازسازی کشورشان ابداع کرده اند.

به گزارش یورونیوز، در این روستا در شمال اوکراین جایی که ماه‌ها پیش توسط نیروهای روسیه ویران شده، سطح ویرانی ها چشمگیر است. این جوانان داوطلب که اکثرا عاشق موزیک تکنو هستند با کمک همدیگر سعی دارند به ساکنان جنگزده کمک کنند. دی جی گروه بساط خود را روی جعبه های مهمات پهن کرده و دوستان خود را در حین کار تشویق می‌کند. در وقت استراحت این گروه با روحیه به یاد ایام قدیم با هم می‌رقصند و یاد و خاطره کلوب شبانه محل را زنده نگه می‌دارند.

خیلی از افراد داوطلب از کی‌یف می‌آیند که با ماشین دو سه ساعت از این روستا فاصله دارد؛ بعضی‌ها هم از شهرهای دورتر مثل لویو در غرب اوکراین.

تینا بوریانووا با تاکید بر اینکه کار داوطلبانه، مدل زندگی او شده می‌گوید : «من عاشق موسیقی الکترونیک هستم و سابقا خیلی پارتی می‌رفتم. ولی الان جنگ است و ما می‌خواهیم کمکی کرده باشیم. این کار را با موزیک می‌کنیم.»

با ادامه شرایط جنگی و منع رفت و آمد شبانه این گروه فرهنگی در صدد ترکیب تفریح و آزادی در قالب فستیوال موسیقی بر آمده‌اند. هدف همه آن ها اما مشترک است تلاش و سهیم شدن در بازسازی کشوری که با جان و دل دوستش دارند.

تانیا که تنها ۲۶ سال دارد در پایان می‌گوید دلمان برای پارتی گرفتن لک زده و دوست داریم دوباره زندگی نرمالی داشته باشیم. اما زندگی طبیعی ما امروز یعنی کار داوطلبانه به این صورت.

نیها یکی از ساکنان این منطقه که ۶۸ سال دارد با نقل خاطره روزهایی که از بیم حمله هوایی و راکتی روس ها در پناهگاه بوده با ابراز خرسندی از کمک این جوانان می‌گوید: « آنها تا الان همه درها و پنجره‌ها را تعمیر کرده‌اند. ما خودمان با حقوق بازنشستگی هیچوقت نمی‌توانستیم از عهده آن بر بیابیم و من واقعا ممنون زحمات آنها هستم.»

این «تکنو پارتی پاکسازی» هشتمین باری است که توسط این انجمن برگزارمی‌شود. قبلا در این روستا پانزده خانه توسط این جوانان داوطلب بازسازی شده است.

 

موسیقی اوکراین تکنوپارتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین