کد خبر: 66653 A

سامان یاسین ، سامان صیدی، حکم محاربه ، هنرمندان بازداشتی ، بازداشت هنرمندان

سامان یاسین رپر کرد و حکم محاربه و اطلاعات تازه / ابهامات کلت و شلیک هوایی

سامان یاسین رپر کرد و حکم محاربه و اطلاعات تازه / ابهامات کلت و شلیک هوایی

شرق نوشت: وکیل تعیینی سامان صیدی معروف به سامان یاسین، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر گفت: می‎گویند سامان صیدی کلت داشته اما نه کلت پیدا شده و نه گلوله شلیک شده از آن. در پرونده هم درج نشده که اسلحه یا گلوله آن پیدا شده است.

ایران آرت: سامان یاسین، هنرمند ترانه‌سُرا، آهنگ‌ساز و خوانندهٔ سبک رپ متولد ۷ مهر ۱۳۷۷ کرمانشاه ساکن تهران است

خبرآنلاین نوشت: محمد اسماعیل‌بیگی، وکیل تعیینی سامان صیدی (یاسین) در گفت‌وگویی با شرق درباره ابهامات و ایرادات پرونده وی گفت: حکم دادگاه بدوی صادر شده است. خانواده و وکیل فرجام خواهی کرده‌اند و در نتیجه آن پرونده برای بررسی به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

بر اساس انتخاب خبرآنلاین مهمترین بخش‌های گفت‌وگوی اسماعیل‌بیگی را در ادامه می‌خوانید:

من روز پنجشنبه امضا الکترونیکی برای وکالت در پرونده سامان صیدی از او گرفتم. گوشی او پیش برادرش بود، پیامک رمز سامانه ثنا برایش رفت و او هم برای من فرستاد و توانستم امضا وکالت را از او بگیرم اما هنوز پرونده را مطالعه نکرده ام. به عنوان نمونه روز چهارشنبه هفته قبل وقتی برای خواندن پرونده مراجعه کردم، اجازه ندادند. گفتند پرونده محرمانه است و به من اجازه خواندن ندادند اما با کمک خانواده تلاش می‌کنیم جزئیات مربوط به پرونده را جمع آوری کنیم.

سامان در دادگاه بدوی یک وکیل داشت اما مشخص نیست که او وکیل تسخیری بوده یا وکیل تعیینی. آنچه می‌دانم، این است که دادگاه نه از کانون وکلا و نه از مرکز مشاوران برای این پرونده درخواست وکیل تعیینی نکرده و وکیلی معرفی نشده است. اما اگر بخواهم انصاف داشته باشم، باید بگویم که این وکیل هم از پرونده دفاع کرده ولی گفته که من هم دسترسی خاصی به پرونده نداشتم اما تلاش کرده دفاع کند.

(سوال: چه مواردی در پرونده سامان وجود دارد که با استناد به آن اتهام محاربه به او نسبت داده شده است؟) ما کلا ۲ فیلم از سامان صیدی دیدیم که هر ۲ آن‌ها از صداوسیما پخش شد. یکی از فیلم‌ها مربوط به جلسه رسیدگی برگزار شده در دادگاه بدوی است، فیلم دیگر هم در تلویزیون پخش و توسط خانواده‌اش برای من ارسال شده است. در این فیلم ۲ صحنه وجود دارد، در یک صحنه از این فیلم که می‌گویند متعلق به سامان است، او در حال تیراندازی به سمت آسمان دیده می‌شود. ماموران مقابل او ایستاده‌اند و سامان به سمت آسمان شلیک می‌کند، بعد شروع به فرار کردن می‌کند که در این لحظه هم از قرار معلوم تیر دیگری به سمت آسمان شلیک می‌کند منتهی نکته قابل توجه، این است که در این فیلم، امکان تشخیص این موضوع وجود ندارد که فردی که دیده می‌شود، سامان صیدی است یا خیر. شما حتی اگر سامان را بشناسید هم با دیدن این فیلم، نمی‌توانید تشخیص دهید که او سامان صیدی است یا فرد دیگری.

ببینید یکی دیگر از ابهامات هم مربوط به همین گلوله‌ای است که می‌گویند شلیک شده است. دقت داشته باشید که هیچ اسلحه‌ای پیدا نشده است. می‎گویند سامان صیدی کلت داشته اما نه کلت پیدا شده و نه گلوله شلیک شده از آن. در پرونده هم درج نشده که اسلحه یا گلوله آن پیدا شده است. می‌گویند در تصویر مشخص است که شلیک کرده است. اولا که گفتم مشخص نیست آن تصویر متعلق به سامان صیدی است یا خیر، دوما که مشخصا نیست آتشی که دیده می‌شود، آتش شلیک گلوله است یا خیر. دست‌کم برای حل این ابهام، باید از یک فرد کارشناس بی‌طرف دعوت می‌شد تا نظرش را اعلام کند و این نظر ضمیمه پرونده شود.

نکته قابل توجه اینکه سامان صیدی در اظهاراتش اعلام کرده که تفنگ من، تفنگ ساچمه‌ای بوده است. تفنگ ساچمه‌ای طبیعتا آتش شلیک ندارد. صدایی هم ندارد که مردم از شنیدن آن بترسند. می‌گویند که سامان موقع فرار، از ماشین، تفنگ را به بیرون انداخته است در حالی که در فیلمی که موجود است، ماشینی وجود ندارد. سامان با پای پیاده مشغول فرار است.

سامان یاسین

عملا فرصت دفاع خاصی وجود ندارد. به ما به عنوان وکلای تعیینی اجازه اعلام وکالت در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب داده نشد و ما را نپذیرفتند! چشم امید ما به این است که دیوان اجازه خواندن پرونده را بدهد، ۱۰ روز فرصت ارائه لایحه دفاعیه به ما بدهد و همزمان مستندات خود مبنی بر بی‌گناهی سامان صیدی را برای بررسی به دیوان عالی کشور ارائه کنیم. همه خواسته ما، آن است که به این پرونده نه به شکل محرمانه بلکه به شکل عادی اجازه رسیدگی داده شود. یعنی وکلای تعیینی در این پرونده ورود کنند، آن را کامل بخوانند و دفاعیات خود را ارائه دهند.

درخواست ما این است که حداقل اجازه خواندن پرونده به ما داده شود و سپس فرصتی در اختیارمان قرار گیرد تا بتوانیم دفاعیات خود و مستنداتمان را تقدیم دادگاه کنیم. ما در حال حاضر چیزی جز این نمی‌خواهیم. برای طرح همین مساله، امروز به دفتر رئیس قوه قضائیه مراجعه کردیم. قرار شد فردا، ساعت ۹ و نیم صبح، با یکی از مسئولان قوه قضائیه دیدار کنیم و ایرادات و ابهامات موجود در پرونده را برای او شرح دهیم. ما می‌خواهیم بر اساس همین قانون، از موکل خود دفاع کنیم و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

پایان مطلب خبرآنلاین به نقل از شرق 

 

موسیقی رپ بازداشت هنرمندان هنرمندان بازداشتی سامان یاسین سامان صیدی حکم اعدام حکم محاربه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین