کد خبر: 67151 A

شروین حاجی پور، شروین، آهنگ برای

انتقاد کیهان از اهدای گرمی به شروین/ جایزه‌ای طراحی کردند که در قوطی هیچ عطاری پیدا نمی‌شد!

انتقاد کیهان از اهدای گرمی به شروین/ جایزه‌ای طراحی کردند که در قوطی هیچ عطاری پیدا نمی‌شد!

کیهان نوشت بعد ازکن، برلین و ونیز، «اینک نوبت معتبر‌ترین جایزه موسیقی در غرب یعنی جوایز موسوم به گرمی Grammy Award بود که به افتضاح سیاست‌بازی نظام سلطه جهانی آلوده شود.»

ایران آرت: روزنامه کیهان ذیل تیتر «جایزه گرمی را هم زیر پای سیاست له کردند!» در واکنش به اهدای جایزه گرمی به شروین حاجی‌پور نوشت: بعد از عروسک خیمه‌شب‌بازی شدن جشنواره‌هایی مانند کن و برلین و ونیز در جریان نمایش و دیوانه‌بازی برخی مدعیان سینما در ایران و زلنسکی بازی در مراسم مختلف سینمایی و به فضاحت کشاندن معتبر‌ترین رسانه‌های خبری جهان با پخش شایعات و اخبار جعلی درباره اغتشاشات ایران، اینک نوبت معتبر‌ترین جایزه موسیقی در غرب یعنی جوایز موسوم به گرمی Grammy Award بود که به افتضاح سیاست‌بازی نظام سلطه جهانی آلوده شود.

دیگر پرده‌پوشی هم نکردند و از همان اواخر آبان، جایزه‌ای را برای این مراسم طراحی کردند به نام جایزه «ترانه برای دگرگونی اجتماعی» که تاکنون در قوطی هیچ عطار جشنواره‌ای هم پیدا نمی‌شد و به‌خاطر غوغای «هنر برای هنر» غربی‌ها و ادعای «دوری از سیاست و ایدئولوژی» هم که بود، هیچ جشنواره‌ای زیر بار چنین عناوینی برای جوایزش نمی‌رفت ولی انگار دیگر همه‌شان به سیم آخر زده‌اند و همه رشته‌هایی که ده‌ها سال تنیده بودند را به راحتی پنبه می‌کنند! 

به نوشته کیهان، چنین عنوانی برای مراسم سالیانه موسیقی گرمی تنها 3 ماه قبل از برگزاری دوره شصت‌وپنجم آن طراحی شد در حالی که معمولا تغییرات جشنواره‌ها برای دوره و سال بعد اعمال می‌شود ولی این‌بار آنچنان عجله داشتند که نمی‌بایست حتی یک دوره به تاخیر می‌افتاد! 

این در حالی است که خیل ترانه‌های خوانندگان شهیر لبنانی و فلسطینی و حتی غربی برای مظلومیت فلسطینی‌ها، هیچ‌گاه مورد توجه چنین مراسمی قرار نگرفته یا آهنگ و ترانه‌هایی که برای نسل‌کشی در یمن و یا در سوگ ده‌ها بی‌گناه از جمله کودکانی که توسط آل‌سعود گردن زده شدند و حتی ترانه‌هایی که برای برخورد‌های نژادپرستانه غربی‌ها خوانده شد و ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان آن را شنیدند و استقبال نمودند، پای‌شان هم به چنین مراسمی نرسید گویا اساسا آنها برای تغییر اجتماعی مورد نظر غربی‌ها ساخته نشده بودند!

روزنامه اصولگرا در ادامه نوشته است: نکته جالب اینکه برای اهدای این جایزه، در سیاسی‌‌ترین شکل موجود همسر رئیس‌جمهوری آمریکا روی صحنه رفت و جایزه خواننده ایرانی را قرائت کرد. جایزه‌ای که به جز او هیچ کاندیدای دیگری هم نداشت!

جیل بایدن خود در قرائت علل اهدای جایزه به ترانه ایرانی یادشده، هیچ اشاره‌ای به ساختار و هنر موسیقایی آن نکرد و تنها گفت: چون این ترانه برای تظاهرات مهسا امینی بود و حقوق زنان ایران را بازتاب داد! 

به نقل از کیهان، این برای دومین‌بار بود که یک همسر رئیس‌جمهوری آمریکا برای اهدای جایزه به یک محصول هنری علیه ایران در چنین مراسمی حضور می‌یافت. بار اول همسر باراک اوباما در مراسم اسکار 2013 برای اهدای جایزه بهترین فیلم به اثر ضدایرانی «آرگو» حضور پیدا کرد.

کیهان نوشت: آن خواننده ایرانی که تصور می‌کند به خاطر اثر هنری‌اش به او جایزه داده‌اند آیا از خود نمی‌پرسد که اگر ترانه‌اش مثلا برای مردم مظلوم یمن یا فلسطین و بحرین یا سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان آمریکا و یا جنایات کراواتی‌های عطرزده فرانسوی و انگلیسی و بلژیکی و هلندی در کنگو و الجزایر و گینه و ویتنام و... بود، اصلا نامش را هم در گوشه پایین تارنمای گرمی درج می‌کردند؟!

 

پایان مطلب روزنامه کیهان

روزنامه کیهان شروین حاجی پور شروین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین