کد خبر: 69841 A

جین برکین| خواننده زن| بازیگر زن

جین برکین خواننده و بازیگر معروف درگذشت/ ستاره‌ای که به نماد مد تبدیل شد

جین برکین خواننده و بازیگر معروف درگذشت/ ستاره‌ای که به نماد مد تبدیل شد

برکین رابطه‌ای جنجالی با «سرژ گنزبور» موسیقی‌دان و بازیگر فرانسوی داشت و به یک نماد مد تبدیل شد

ایران آرت: جین برکین بازیگر، خواننده و مدل فرانسوی-انگلیسی در ۷۶ سالگی از دنیا رفت. درگذشت او را وزارت فرهنگ فرانسه تأیید کرده است.

برکین رابطه‌ای جنجالی با «سرژ گنزبور» موسیقی‌دان و بازیگر فرانسوی داشت و به یک نماد مد تبدیل شد. او دوران حرفه‌ای خود را به عنوان بازیگر رد لندن آغاز کرد و در فیلم «آگراندیسمان» (Blow Up) «میکلانجلو آنتونیونی» مقابل دوربین رفت و نقش «بلوند» را بازی کرد.

برکین در دهه ۱۹۶۰ در «شعار» (Slogan) نقش‌آفرینی کرد و پس از رابطه رمانتیک با گنزبور آلبوم «جین برکین/سرژگنزبور» را خلق کرد و در فیلم بحث‌برانگیز «دوستت دارم، دوستت ندارم» (Je t'aime moi non plus) را ظاهر شد.

39f031f0-23f0-11ee-a7ad-df5a98c20120

به گزارش ۳۰نما، برکین در سال ۲۰۱۳ درباره رابطه و همکاری با گنزبور فروتنانه گفته بود: «خیلی باعث افتخار است که زیباترین ترانه‌ها را داشته باشی، ترانه‌هایی که به زبان فرانسوی برای شما نوشته شده باشد. [اما] من واقعاً چقدر استعداد داشتم؟ شاید نه آن‌قدرها.»

او اضافه کرده بود: «بیست سال اختلاف سنی داشتیم، سبک زندگی ما این بود که شب‌ها بیرون می‌رفتیم و به خانه می‌آمدیم تا کیت و شارلوت را برای مدرسه بیدار کنیم، و بعد تمام روز می‌خوابیدیم... سرژ قبلاً می‌گفت: «ما یک زوج بداخلاق نیستیم، یک زوج بی‌اخلاقیم.»»

این زوج در سال ۱۹۸۰ از یکدیگر جدا شدند و برکین سپس در دو فیلم «مرگ روی نیل» (Death on the Nile) و «شیطان زیر آفتاب»‌ (Evil Under the Sun) بازی کرد. در سال ۲۰۱۶، او برای یک نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلم کوتاه لایو-اکشن دریافت کرد. آن فیلم (La femme et le TGV) آخرین نقش برکین به عنوان یک بازیگر بود

 

بازیگر زن خواننده زن جین برکین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین