کد خبر: 70583 A

هنرکارت| محمد اسحاق بلوچ نسب

هنر کارت هنرمندان این شهر تایید نمی شود ؟

هنر کارت هنرمندان این شهر تایید نمی شود ؟

مدیر انجمن موسیقی چابهار از مشکلی که در تمدید هنرکارت فعالان موسیقی چابهار به وجود آمده خبر داد و گفت که باوجود پیگیری‌‎های بسیاری که داشته، به نتیجه نرسیده است.

ایران آرت: محمد اسحاق بلوچ نسب ـ آهنگساز، نوازنده و مدیر انجمن موسیقی چابهار درباره مشکلاتی که برای تمدید هنرکارت فعالان موسیقی شهرستان چابهار به وجود آمده است، گفت: صندوق اعتباری هنر، هنرکارتی برای هنرمندان صادر می‌کرد که اکنون پس از گذشت چند سال اعلام کرده‌ که زمان اعتبار آن به پایان رسیده است و هنرکارت‌ها باید مجددا تمدید شوند. حال تمدید کردن این کارت‌ها به پرونده سازی مجدد نیاز دارد و فرم‌هایی باید پر شود که هر کدام به پنج امضا نیاز دارند. به صورت کلی حدود ۳۱ نفر قصد دارند عضو صندوق شوند و ۳۶ نفر هستند که باید هنرکارت آنها تمدید شود. هنرمندانی که قصد عضویت دارند، تنها باید مشخصات اولیه خود را ارائه دهند. ولی دوستانی که قصد تمدید دارند، باید مشخصاتی از جمله نام، نام پدر، کد ملی و تاریخ تولد و شروع فعالیت و اینکه زیر نظر چه انجمنی هستند را در فرمی که باید پر کنند، به همراه امضاها ارائه دهند.

او در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: باوجود اینکه آن هنرمندانی که قصد تمدید هنرکارت خود را دارند، مدارک را تکمیل کردند، اما هنرکارت‌های آنها به دلایل نامعلوم تمدید نمی‌شود. من چندین بار پیگیری کردم و حتی تمام پرونده‌ها را به آقای فرزاد طایفه حیدری (معاون مدیر عامل صندوق اعتباری هنر) که چندی پیش به اینجا آمده بود، نشان دادم که او نیز مقابل اعضای انجمن‌های مختلف و رئیس ارشاد چابهار قول داد که مشکل حل خواهد شد. ولی اکنون که زمان تمدید فرا رسیده با اینکه پرونده آنها را تمدید کرده‌ایم و همه امضا کردند، هنرکارت‌ها تمدید نشد.

62735482

این هنرمند عنوان کرد: آقای حیدری به من گفته بود از همه فرم‌ها یک عدد کپی بگیرم و به او تحویل بدهم که بعد از بازگشت به تهران پیگیری‌های لازم را انجام دهد، اما بعدتر که تماس گرفتم، گفتند که مشکلی نیست به زودی حل خواهد شد ولی خبری نشد. باز هم پیگیری کردم ولی خبری نشد. اکنون واقعا نمی‌دانم مشکل کجاست؟ ظاهرا آنگونه که صندوق اعتباری هنر مرکز تهران گفته است، امضاها را  مدیر کل ارشاد استان سیستان بلوچستان باید تأیید کند. ولی حقیقت این است که هنرمند نمی‌تواند به خاطر یک امضا از اینجا ماشین بگیرد و به مدت ۲۰ ساعت در مسیر رفت و برگشت زاهدان باشد.

این هنرمند در راستای مطرح کردن این امر که پیگیری‌های او کار به جایی نمی‌برد، گفت: هیچ‌کسی جواب‌گو نیست، هر کدام به دیگری سوق می‌دهند. البته من هنوز به رئیس صندوق زنگ نزده‌ام، شاید به او زنگ بزنم مشکلشان حل شود. اگر واقعا امضای آقای محمدامین محمدی (رئیس فرهنگ و ارشاد چابهار) مورد تأیید صندوق اعتباری هنر نیست، چرا این کارت‌ها برای اعضای انجمن های دیگر صادر می‎‌شود. مشکل آنها تنها انجمن موسیقی چابهار است؟ چرا باید کارت‌های هنر چابهار وقتی امضای رئیس ارشاد استان را دارد برای تأیید به زاهدان برود؟ یا بگویند که چابهار را قبول ندارند و اگر قبول دارند چه نیازی به امضای رئیس فرهنگ و ارشاد زاهدان است؟ به هر حال که این کارت‌ها بجز یک کارت شناسایی هنری و لازمه برای بیمه درمانی، سود دیگری برای هنرمندان ندارند. اگر من الآن ناراحت این هنرمندان هستم، بخاطر خودم نیست چون هم کارم را دارم و هم هنرکارتم دائمی است. اگر این هنرمندان باشند من رئیس انجمن موسیقی هستم و اگر اینها نباشند انجمنی نخواهد بود که من رئیسش باشم.

هنر کارت صندوق هنر محمد اسحاق بلوچ نسب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین