کد خبر: 71205 A

گلوبال موزیک اواردز

فقط با 60 دلار برنده جایزه بین‌المللی موسیقی شوید!

فقط با 60 دلار برنده جایزه بین‌المللی موسیقی شوید!

گلوبال موزیک اواردز یکی از رویدادهایی است که طی چند سال اخیر، موزیسین‌های جوان ایرانی تمایل زیادی از خود نشان داده‌اند در آن شرکت کنند

ایران آرت: این روزها همه «گلوبال موزیک اواردز» برنده می‌شوند؛ شما چطور؟ این روزها تقریبا همه مدعی هستند که از یک فستیوال معتبر جهانی موسیقی مدال طلا، نقره و یا برنز گرفته‌اند و رسانه‌ها نیز به بازنشر این خبر اقدام می‌کنند؛ اما آیا واقعا این یک جایزه معتبر جهانی است؟

به گزارش ایسنا، حضور در رویدادهای جهانی برای اهالی موسیقی یک امتیاز محسوب می‌شود و خیلی از هنرمندان این عرصه تمایل دارند، خود را در عرصه‌های بین‌المللی بیازمایند تا ببیند، دقیقا کجای این صحنه عریض و طویل ایستاده‌اند.

«گلوبال موزیک اواردز» یکی از رویدادهایی است که طی چند سال اخیر، موزیسین‌های جوان ایرانی تمایل زیادی از خود نشان داده‌اند در آن شرکت کنند؛ رویدادی بین‌المللی که اتفاقا خیلی با ایرانی‌ها مهربان است و به آنها مدال می‌دهد و آثارشان را در فهرست آثار برتر وب‌سایت خود قرار می‌دهد؛ اما جایزه گلوبال دقیقا چیست و چه اهمیتی در دنیای موسیقی دارد؟

«گلوبال موزیک اواردز» چیست و از کجا آمده است؟

«گلوبال موزیک اواردز» یک مسابقه موسیقی است که از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرده است. این رویداد می‌خواهد به فعالیت موزیسین‌های با استعداد مشروعیت ببخشد و به گفته خودش می‌خواهد آثار آنها را بر مبنای شایستگی بسنجد؛‌ نه بر مبنای اینکه چقدر فروش داشته و یا چند بار شنیده شده است.

اینکه یک رویداد هنری چقدر اعتبار داشته باشد به میزان اعتبار هنرمندان شرکت‌کننده و همچنین به میزان شناخته شده بودن این جشنواره در نهادهای بین‌المللی بستگی دارد.

اما به نظر می‌رسد که «گلوبال موزیک اواردز» فعلا دارای اعتبار جهانی خاصی نیست و صرفا یک مکانیزم تجاری محسوب می‌شود که بین هنرمندان جوان جایزه پخش می‌کند. این رویداد در هر دوره به صدها نفر جایزه می‌دهد و موجبات خرسندی هنرمندان را فراهم می‌آورد.

چگونه در «گلوبال موزیک اواردز» برنده جایزه شویم؟

شما اثر موسیقی که به تازگی ساخته‌اید را برای این مسابقه ارسال می‌کنید و البته برای اینکه اثر شما داوری شود باید ۶۰ دلار آمریکا بپردازید. سپس اثر شما به گفته مسئولان این مسابقه داوری می‌شود. البته اگر دوست داشته باشید،‌ اثر شما در لایه‌های تخصصی‌تر داوری شود، باید ۳۰ دلار بیشتر پرداخت کنید؛ در نهایت اسم شما در وب‌سایت این رویداد ثبت می‌شود و شما از مدال طلا تا برنز برنده می‌شوید و یا اسمتان به عنوان برنده در سایت نوشته می‌شود.

«گلوبال موزیک اواردز» رویدادی است که به نوعی دو طرف ماجرا در آن خوشحال هستند. مدیران جشنواره پولی به جیب زده‌اند و آهنگساز شرکت‌کننده نیز برنده شده و حالا به زعم خودش رزومه بین‌المللی دارد.

درست است که مکانیزم دریافت وجه در فستیوال بزرگ مثل «گرمی» هم وجود دارد اما عملکرد «گرمی» به هیچ‌وجه با چنین سازمان‌های تجاری قابل مقایسه نیست.

چرا هنرمندان ایرانی «گلوبال موزیک اواردز» را دوست دارند؟

در واقع دلیل اصلی فراگیری چنین رویدادهایی بین هنرمندان ایرانی و علاقه وافرشان برای شرکت در فستیوال‌های پولی، جمع‌آوری مدارک بین‌المللی و در نهایت اقدام به مهاجرت است و از آنجایی که خیلی از هنرمندان ایرانی امکان حضور در رویدادهای جهانی را ندارند؛ چنین جشنواره‌ها و مسابقاتی می‌تواند به راحتی این خلا را پر کند.

گلوبال موزیک اواردز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین