کد خبر: 71367 A

علیرضا قربانی| کنسرت علیرضا قربانی

در ستایش همخوانی 300 هزار نفر با خواننده محبوب این روزها / فیلم

در ستایش همخوانی 300 هزار نفر با خواننده محبوب این روزها / فیلم

علیرضا قربانی در هر تور کنسرتش فکر شده عمل می‌کند و رپرتواری را در نظر می‌گیرد که بتواند هم مخاطبان قدیمی خود و هم افرادی که در سال‌های اخیر به جمع علاقه‌مندان او پیوسته‌اند را راضی نگه دارد.

ایران آرت: محمد مالمیر: از همخوانی ایستاده و باشکوه مخاطبان با قطعه روزگار غریب که تصویر این روزهای فضای مجازی شده تا تور کنسرت‌های پرشورش در شهرهای مختلف ایران و جهان که استقبال بسیار بالایی از آن صورت گرفته، گواهِ تلألو نوری است به نام «علیرضا قربانی» در تاریکی موسیقی حال حاضر ایران.

صرف‌نظر از فعالیت حرفه‌ای‌ قربانی، هر کس برای یک‌بار هم که شده کاری را برای مدت طولانی انجام داده باشد، می‌داند اجرای آن چه چالش بزرگی است؛ این که از نفس نیفتد و برای مخاطب ملال‌آور و تکراری نشود. اما علیرضا قربانی و گروهش با تمام توانی که داشتند و به کار گرفتند، در یک سال اخیر موفق شدند از پس این چالش بزرگ بربیایند. چالشی که قربانی را با فروش بیش از ۳۰۰ هزار بلیت تبدیل به پرفروش‌ترین خواننده سال‌های اخیر ایران کرده است.

علیرضا قربانی در هر تور کنسرتش فکر شده عمل می‌کند و رپرتواری را در نظر می‌گیرد که بتواند هم مخاطبان قدیمی خود و هم افرادی که در سال‌های اخیر به جمع علاقه‌مندان او پیوسته‌اند را راضی نگه دارد. در هر تور ضمن اجرای قطعات جدیدش، آثاری را اجرا می‌کند که در خاطر مخاطبانش نقش بسته و ماندگار شده است. معروف‌ترینش روزگار غریب است، اما پریشانی، با من بخوان، پل، بوی گیسو و حتی قطعاتی که قربانی در کنسرت اخیر تهران برای اولین بار آن‌ها را می‌خواند، گاه نورِ دلِ مخاطبانش را روش می‌کند و گاه صورت‌هایی از غم پوشیده شده را به تصویر می‌کشد که انگار روزها منتظر یک تکان کوچک بودند تا بُغضشان بترکد.

در این عبارات و توصیفات، نه مبالغه و اغراق است و نه تعارف. در کنار موسیقی شنیدنی قربانی و ارکسترش، شخصیت محجوب و اخلاق‌مدار او موجب جذب و پخش انرژی مثبت در کنسرت‌هایش شده و فضای کنسرت را دلنشین می‌کند. قربانی با مخاطب در سالن کنسرت طوری رفتار می‌کند که عاشق اعتمادش به انتخاب کنسرت او شود؛ اعتمادی که حاصل تعامل حس‌هایی است که به موقع بروز می‌کند. گاه قربانی می‌خواند و مخاطب سکوت می‌کند و گاه مخاطبان همخوانی می‌کنند و قربانی از این شور همخوانی لذت می‌برد.

 

علیرضا قربانی کنسرت علیرضا قربانی محمد مالمیر محمد مالمیر روزنامه نگار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین